İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5004 | ||||
Ders İsmi: | Entrepreneurship & Innovation Management | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnovasyon ve girişimciliğin özünü anlamak Şirketlerin değerini yaratmada önemli bir faktör olarak inovasyonun rolünü anlamak Yenilikçi girişimcilik, yönetim, pazarlama ve finansın teorik temelleri, modelleri ve yöntemleri hakkında bilgi vermek Dış çevrenin ve şirketin yeteneklerinin analizi için gerekli bilgileri bulma, seçme ve özetleme yeteneği oluşturmak İş planı yazabilme becerisi geliştirmek İnovasyon ve girişimcilik ilişkisini anlamak |
Dersin İçeriği: | Küresel rekabet bağlamında, yeniliklerin yaratılması ve uygulanmasına yönelik gelişmiş altyapı, sahiplerine koşulsuz öncelikler sağlamaktadır. İnovasyon, şirketin gelişim stratejisinin bir uygulama şeklidir ve bu nedenle stratejik yönetiminin yenilikçi bileşeni iyi geliştirilmelidir. İnovasyonun bir yönetim alanı ve girişimcilik faaliyetinin bir parçası olması günümüzde büyük önem taşımaktadır. Bu derste inovasyon ve girişimcilik her yönüyle değerlendirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnovasyon ve girişimciliğe kapsamlı bir bakış açısı geliştirmek 2) İnovasyonun girişimcilik için önemini öğrenmek 3) İnovasyona derinlemesine bir bakış açısına sahip olmak 4) İnovasyonu farklı perspektiflerden eleştirebilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgi | |
2) | Girişimciliğe giriş | |
3) | Girişimciler için iş planı | |
4) | Yenilik yönetimi | |
5) | İnovasyon yönetimi için iş bağlamı | |
6) | Girişimcilik ve inovasyon yönetimi | |
7) | Girişimcilikte yenilikçi yetenekler geliştirmek | |
8) | Sunum ve tartışma | |
9) | Sunum ve tartışma | |
10) | Sunum ve tartışma | |
11) | Sunum ve tartışma | |
12) | Sunum ve tartışma | |
13) | Sunum ve tartışma | |
14) | Sunum ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Simpeh, K. N. (2011). Entrepreneurship theories and Empirical research: A Summary Review of the Literature. European Journal of Business and Management, 3(6), 1-8. Alvarez, S. A., & Busenitz, L. W. (2001). The entrepreneurship of resource-based theory. Journal of Management, 27(6), 755-775. Leibenstein, Harvey, The American Economic Review, May 1968, Vol. 58, No. 2, Papers and Proceedings of the Eightieth Annual Meeting of the American Economic Association (May, 1968),pp. 72-83 Genus, A., Iskandarova, M., & Warburton Brown, C. (2020). Institutional entrepreneurship and permaculture: A practice theory perspective. Business Strategy and the Environment. Wong, P. K., Ho, Y. P., & Autio, E. (2005). Entrepreneurship, innovation, and economic growth: Evidence from GEM data. Small business economics, 24(3), 335-350. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Proje | 1 | 50 | 2 | 52 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |