İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5004
Ders İsmi: Entrepreneurship & Innovation Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnovasyon ve girişimciliğin özünü anlamak
Şirketlerin değerini yaratmada önemli bir faktör olarak inovasyonun rolünü anlamak
Yenilikçi girişimcilik, yönetim, pazarlama ve finansın teorik temelleri, modelleri ve yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dış çevrenin ve şirketin yeteneklerinin analizi için gerekli bilgileri bulma, seçme ve özetleme yeteneği oluşturmak
İş planı yazabilme becerisi geliştirmek
İnovasyon ve girişimcilik ilişkisini anlamak
Dersin İçeriği: Küresel rekabet bağlamında, yeniliklerin yaratılması ve uygulanmasına yönelik gelişmiş altyapı, sahiplerine koşulsuz öncelikler sağlamaktadır. İnovasyon, şirketin gelişim stratejisinin bir uygulama şeklidir ve bu nedenle stratejik yönetiminin yenilikçi bileşeni iyi geliştirilmelidir. İnovasyonun bir yönetim alanı ve girişimcilik faaliyetinin bir parçası olması günümüzde büyük önem taşımaktadır. Bu derste inovasyon ve girişimcilik her yönüyle değerlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnovasyon ve girişimciliğe kapsamlı bir bakış açısı geliştirmek
2) İnovasyonun girişimcilik için önemini öğrenmek
3) İnovasyona derinlemesine bir bakış açısına sahip olmak
4) İnovasyonu farklı perspektiflerden eleştirebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgi
2) Girişimciliğe giriş
3) Girişimciler için iş planı
4) Yenilik yönetimi
5) İnovasyon yönetimi için iş bağlamı
6) Girişimcilik ve inovasyon yönetimi
7) Girişimcilikte yenilikçi yetenekler geliştirmek
8) Sunum ve tartışma
9) Sunum ve tartışma
10) Sunum ve tartışma
11) Sunum ve tartışma
12) Sunum ve tartışma
13) Sunum ve tartışma
14) Sunum ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Simpeh, K. N. (2011). Entrepreneurship theories and Empirical research: A Summary Review of the Literature. European Journal of Business and Management, 3(6), 1-8.
Alvarez, S. A., & Busenitz, L. W. (2001). The entrepreneurship of resource-based theory. Journal of Management, 27(6), 755-775.
Leibenstein, Harvey, The American Economic Review, May 1968, Vol. 58, No. 2, Papers and Proceedings of the Eightieth Annual Meeting of the American Economic Association (May, 1968),pp. 72-83
Genus, A., Iskandarova, M., & Warburton Brown, C. (2020). Institutional entrepreneurship and permaculture: A practice theory perspective. Business Strategy and the Environment.
Wong, P. K., Ho, Y. P., & Autio, E. (2005). Entrepreneurship, innovation, and economic growth: Evidence from GEM data. Small business economics, 24(3), 335-350.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 2 % 30
Projeler 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 2 15 2 34
Proje 1 50 2 52
Ödevler 1 10 1 11
Toplam İş Yükü 139