İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5108
Ders İsmi: Strategic Human Resources Managemen
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MİNE AFACAN FINDIKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, insan kaynakları yönetimi uygulamalarının örgüt stratejileri ile uyumlu hale getirilmesinin önemini vurgulamak ve bu bilinçle insan kaynakları yönetimi fonksiyonları hakkında teorik ve pratik bilgiler vermektir. Bu kurs sayesinde, öğrenciler her hafta çok çeşitli "hazır" İKY ile ilgili etkinliklerden yararlanabilir ve deneysel etkinliklerle öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: SİKY'nin teorik gelişmeleri,
SİKY fonksiyonlarının tanımlanması ve analizi,
İş stratejileri doğrultusunda İK stratejilerinin geliştirilmesi,
Teorik bakış açısının yanı sıra teoriden pratiğe uygulamaları teşvik etmek için deneysel öğrenmelerin sınıf içi etkinlikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin stratejik ve operasyonel hedeflerine ulaşmaları için İK stratejilerinin geliştirilmesi için gerekli olan İKY teorilerini ve uygulamalarını bilme.
2) İKY işlevlerini organizasyonun stratejik ve rekabetçi stratejileriyle uyumlu hale getirmeye yönelik yöntemleri anlayabilme.
3) Stratejik rolünün bilincinde olarak, işletmenin kurumsal stratejileri ile uyumlu politikalar geliştirirken analitik düşünebilme.
4) SİKY alanında araştırma yapma, rapor hazırlama ve tartışma becerisine sahip olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (HRM) Giriş
3) İKY'nin Teorik Gelişimi İnsan Kaynakları Yönetiminin Dış ve İç Ortamı
4) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminde Uyum: İş Stratejileri ile Uyum - Yapı - İş Yaşam Döngüsü
5) İş Stratejisi - İKY Uyumu: Satın Almalar ve Birleşmelerde İK'nın Stratejik Rolü
6) İlk proje sunumları
7) İlk proje sunumları
8) İlk Proje sunumları
9) Strategic Human Resources Planning
10) İş Analizi ve Dizaynı
11) İşgören seçimi ve Yerleştirme Stratejileri
12) SİKY Eğitim ve Geliştirme
13) Performans Yönetimi
14) 2. Proje sunumları
15) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Human Resource Management, Second Edition by Charles R. Greer, Pearson
Strategic Human Resource Management / Jonathan H. Westover
Diğer Kaynaklar: Strategic Human Resource Management, Second Edition by Charles R. Greer, Pearson
Strategic Human Resource Management / Jonathan H. Westover

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 7 % 20
Sunum 2 % 40
Projeler 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 7 0 3 21
Sunum / Seminer 2 35 1 72
Proje 2 55 1 112
Toplam İş Yükü 205