İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5102 | ||||
Ders İsmi: | Organizational Behaviour & Leadership | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Elif Çiçekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders: 1. Öğrencilere örgütsel davranış ve liderlikle ilgili kavram ve uygulamaları tanıtmayı, 2. Üğrencileri motivasyon, grup davranışı ve çalışma ekipleri konularında bilgilendirmeyi, 3. Öğrencileri liderlikteki temel yaklaşımlar ve güncel konularla tanıştırmayı, 4. Öğrencilere kurum kültürü ve toplumsal kültürün örgütsel davranış ve liderlik üzerindeki etkileri hakkında bir anlayış sağlamayı, 5. Öğrencilerin hem sınıf dışında bireysel olarak hem de sınıf içinde bir takım olarak ders konuları üzerinde araştırma yapmalarını, düşünmelerini ve çalışmalarının sonuçlarını bir takım olarak sınıfta sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencileri örgütsel davranış ve liderlik kavramlarına ve uygulamalarına tanıştırmak için tasarlanmıştır. Örgütsel Davranış, kuruluşların etkinliğini artırmak için kuruluşlardaki insan davranışının incelenmesini kapsamaktadır. Örgütlerde liderlik, çalışanları örgütsel vizyon veya hedeflere ulaşma yönünde etkileme yeteneğidir. Ders temel olarak bireysel (yani motivasyon), grupsal (yani grup davranışı, çalışma ekipleri ve liderlik) ve organizasyonel (yani kurum kültürü ve toplumsal kültürün örgütsel davranış ve liderlik üzerindeki etkileri) konulara odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Örgütsel davranış ve liderlikle ilgili kavram ve uygulamaları tanımlayabilecekler. 2) Motivasyon, grup davranışı ve çalışma takımları ile ilgili konuları açıklayabilecekler. 3) Liderlik alanındaki temel yaklaşımları ve güncel konuları tartışabilecekler. 4) Kurum kültüründeki konuları ve toplumsal kültürün örgütsel davranış ve liderliğe etkilerini analiz edebilecekler. 5) Dersin konularını hem sınıf dışında bireysel olarak hem de sınıf içinde bir takımın parçası olarak araştırabilecek, üzerinde düşünebilecek ve çalışmalarının sonuçlarını bir takım olarak sınıfta sunabilecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Konularına Giriş Örgütsel Davranış Nedir? | |
2) | Motivasyon Kavramları | |
3) | Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara | |
4) | Grup Davranışını Anlama | |
5) | Sınıf-İçi Egzersiz ve Sunumlar | |
6) | Çalışma Ekipleri | |
7) | Liderlik: Temel Yaklaşımlar | |
8) | Vize Sınavı Haftası | |
9) | Liderlik: Güncel Konular | |
10) | Sınıf-İçi Egzersiz ve Sunumlar | |
11) | Kurumsal Kültür | |
12) | Toplumsal Kültürün Örgütsel Davranış ve Liderlik Üzerindeki Etkileri | |
13) | Sınıf-İçi Egzersiz ve Sunumlar | |
14) | Ders konularının gözden geçirilmesi | |
15) | Final Sınavı Haftası | |
16) | Final Sınavı Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2021). Organizational Behavior (18th, Global ed.). Pearson Education Limited. |
Diğer Kaynaklar: | Brooks, I. (2018). Organisational Behaviour: Individuals, Groups and Organisation (5th ed.). Pearson Education Limited. Daft, R. L. (2005). The New Era of Management (7th ed). South-Western, Thomson Corporation. Deci, E. L. and Ryan, R. M. (2015). Self-Determination Theory. J. D. Wright Ed.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (2nd Edition), Vol. 21: 486-491. Elsevier. Hofstede, G. (1980). Motivation, leadership, and organization: Do American theories apply abroad? Organizational Dynamics, 9, 42-63. Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organizations Across Nations (2nd ed). CA: Sage. Kerr, S. (1975). On the folly of rewarding A, while hoping for B. Academy of Management Journal, 18(4), 769-783. Schein, E. H. (2010). Organizational Culture and Leadership (4th ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 8 | 43 |
Final | 7 | 55 |
Toplam İş Yükü | 188 |