İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5102
Ders İsmi: Organizational Behaviour & Leadership
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ
Dersi Veren(ler): Elif Çiçekli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders:
1. Öğrencilere örgütsel davranış ve liderlikle ilgili kavram ve uygulamaları tanıtmayı,
2. Üğrencileri motivasyon, grup davranışı ve çalışma ekipleri konularında bilgilendirmeyi,
3. Öğrencileri liderlikteki temel yaklaşımlar ve güncel konularla tanıştırmayı,
4. Öğrencilere kurum kültürü ve toplumsal kültürün örgütsel davranış ve liderlik üzerindeki etkileri hakkında bir anlayış sağlamayı,
5. Öğrencilerin hem sınıf dışında bireysel olarak hem de sınıf içinde bir takım olarak ders konuları üzerinde araştırma yapmalarını, düşünmelerini ve çalışmalarının sonuçlarını bir takım olarak sınıfta sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri örgütsel davranış ve liderlik kavramlarına ve uygulamalarına tanıştırmak için tasarlanmıştır. Örgütsel Davranış, kuruluşların etkinliğini artırmak için kuruluşlardaki insan davranışının incelenmesini kapsamaktadır. Örgütlerde liderlik, çalışanları örgütsel vizyon veya hedeflere ulaşma yönünde etkileme yeteneğidir. Ders temel olarak bireysel (yani motivasyon), grupsal (yani grup davranışı, çalışma ekipleri ve liderlik) ve organizasyonel (yani kurum kültürü ve toplumsal kültürün örgütsel davranış ve liderlik üzerindeki etkileri) konulara odaklanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Örgütsel davranış ve liderlikle ilgili kavram ve uygulamaları tanımlayabilecekler.
2) Motivasyon, grup davranışı ve çalışma takımları ile ilgili konuları açıklayabilecekler.
3) Liderlik alanındaki temel yaklaşımları ve güncel konuları tartışabilecekler.
4) Kurum kültüründeki konuları ve toplumsal kültürün örgütsel davranış ve liderliğe etkilerini analiz edebilecekler.
5) Dersin konularını hem sınıf dışında bireysel olarak hem de sınıf içinde bir takımın parçası olarak araştırabilecek, üzerinde düşünebilecek ve çalışmalarının sonuçlarını bir takım olarak sınıfta sunabilecekler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Konularına Giriş Örgütsel Davranış Nedir?
2) Motivasyon Kavramları
3) Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara
4) Grup Davranışını Anlama
5) Sınıf-İçi Egzersiz ve Sunumlar
6) Çalışma Ekipleri
7) Liderlik: Temel Yaklaşımlar
8) Vize Sınavı Haftası
9) Liderlik: Güncel Konular
10) Sınıf-İçi Egzersiz ve Sunumlar
11) Kurumsal Kültür
12) Toplumsal Kültürün Örgütsel Davranış ve Liderlik Üzerindeki Etkileri
13) Sınıf-İçi Egzersiz ve Sunumlar
14) Ders konularının gözden geçirilmesi
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2021). Organizational Behavior (18th, Global ed.). Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar: Brooks, I. (2018). Organisational Behaviour: Individuals, Groups and Organisation (5th ed.). Pearson Education Limited.
Daft, R. L. (2005). The New Era of Management (7th ed). South-Western, Thomson Corporation.
Deci, E. L. and Ryan, R. M. (2015). Self-Determination Theory. J. D. Wright Ed.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (2nd Edition), Vol. 21: 486-491. Elsevier.
Hofstede, G. (1980). Motivation, leadership, and organization: Do American theories apply abroad? Organizational Dynamics, 9, 42-63.
Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organizations Across Nations (2nd ed). CA: Sage.
Kerr, S. (1975). On the folly of rewarding A, while hoping for B. Academy of Management Journal, 18(4), 769-783.
Schein, E. H. (2010). Organizational Culture and Leadership (4th ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 6 48
Ara Sınavlar 8 43
Final 7 55
Toplam İş Yükü 188