İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5105 | ||||
Ders İsmi: | Strategic Marketing Management | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir şirketin başarılı olabilmesi için, ürünlerini rakiplerine karşı etkili bir şekilde konumlandıran ve ona mümkün olan en güçlü rekabet avantajını sağlayan rekabetçi pazarlama stratejileri geliştirmesi gerekir. Pazarlama yönetiminin görevi, bir kuruluşun rekabetçi konumunu, hedeflerine, becerilerine, kaynaklarına ve değişen pazar fırsatlarına uygun stratejik planlamaya dayalı olarak geliştirmek, sürdürmek ve/veya savunmaktır. Bu bağlamda bu ünitenin odak noktası, öğrencilerin pazarlama stratejisi geliştirme, kuruluşun stratejik pazarlama yönetimi faaliyetlerini yönetme ve etkili bir pazarlama planı geliştirme konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin pazarlama yönetiminin teorik temellerini, pazarlama yönetimini operasyonel hale getirmeyle ilgili temel hususları ve ardından modern bağlamda özellikle önemli olan güncel konuları ele alacağı üç modül bulunmaktadır. Genel olarak bu ünite, öğrencilerin önceki pazarlama çalışmalarında edindikleri bilgileri entegre etmelerine ve uygulamalarına olanak tanır. |
Dersin İçeriği: | Stratejik pazarlama, ticari, kamu veya kar amacı gütmeyen her ne olursa olsun tüm kuruluşların yönetimi için merkezi bir görevdir. Amaç, kuruluşun endüstrisini/sektörünü analiz eden iş çevreleriyle ilişkisini tanımlamak, müşterilerini/paydaşlarını anlamak ve küresel pazarda rekabet avantajı yaratmaktır. Bu süreç, kuruluşun vizyon ve misyonunun, yeteneklerinin ve bağlamının arka planına göre formüle edilmesiyle başlar, alternatif pazar stratejilerinin değerlendirilmesi ve spesifik planların belirlenmesi ile devam eder, uygulama ve kontrolle sonuçlanır. Bu nedenle ders temel olarak aşağıdaki konuları ele alır: - Çevresel analiz ve piyasa istihbaratı - İç analiz, planlama süreçleri ve rekabet avantajları - Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik - Müşteri odaklılık, talep yönetimi ve stratejik konumlandırma - Ürün yeniliği, marka yönetimi ve çeşitlendirme - Organizasyonel tasarım, uygulama ve kontrol Ders, yönetimin karar verme sürecinin, kuruluş ve faaliyet gösterdiği topluluklar için uzun vadeli sonuçları olan sosyal etik yönlerini vurgulamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme yöneticileri ve vatandaşlar olarak günlük yaşamımızı etkileyen pazarlama faaliyetlerini anlayabilmek ve eleştirel olarak tartışabilmek 2) Temel pazarlama teorisini, kavramlarını, araştırmalarını ve mevcut uygulamaları eleştirel bir şekilde değerlendirebilmek 3) Pazarlama hedeflerini, hedef pazarları ve pazarlama karışımlarını seçmek için kritik karar verme süreçlerini ve çerçevelerini tartışabilmek 4) Pazarlama uygulamalarının çalışma ortamındaki çağdaş zorluklardan nasıl etkilendiğini eleştirel bir şekilde tartışabilmek 5) Teorik çerçeveleri gerçek dünyadaki pazarlama inovasyonu zorluklarına uygulayabilmek: Bunların temel özelliklerini ve sonuçlarını belirlemek, uygun pazarlama hedeflerini belirlemek ve alternatif pazarlama stratejilerini değerlendirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejiye Giriş, Stratejik Kavramlar ve Stratejik Düzeyler | |
2) | Alternatif Pazarlama Stratejileri - Genel - Özel | |
3) | Strateji ve Pazarlama Planlama Süreci | |
4) | Pazarlama Stratejisi Oluşturma - Endüstri ve İşletme Tanımı - Ürün-Pazar Tanımı ve Analizi - Müşteri ve Paydaş Analizi - Rakip Analizi | |
5) | Strateji Seçimi, Ayarlama veya Yeniden Onaylama | |
6) | Pazarlama Karmasının Stratejik Uygulaması | |
7) | Ürün ve Paketleme Stratejisi | |
8) | Fiyatlandırma Stratejisi | |
9) | Konumlandırma ve Marka Stratejisi | |
10) | Pazarlama İletişimi Stratejisi | |
11) | Dağıtım, Satış ve Müşteri Hizmetleri Stratejileri | |
12) | Uygulama ve Organizasyonel Stratejik Odaklanma | |
13) | Endüstrinin Gelişimi, İzleme ve Stratejik Düzenlemeler | |
14) | Farklı Ortamlara Yönelik Stratejiler |
Ders Notları / Kitaplar: | Kotler, P. & Keller, K. L. (2016). Marketing management, 15th Global Edition., Pearson, Boston. |
Diğer Kaynaklar: | Aaker, David and McLoughlin, Damien (2010) Strategic Market Management: Global Perspectives, 1st edition. Chicester, UK: John Wiley & Sons. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 45 | 1 | 46 | |||
Ödevler | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Final | 1 | 70 | 2 | 72 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |