İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5103 | ||||
Ders İsmi: | Management & Organization | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Gökgöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu, yönetimin temelleri ve kuruluşların davranış biçimleri hakkında bir anlayış ve farkındalık geliştirmenize yardımcı olmak ve öğrencilere yönetim alanına genel bir bakış ve organizasyon yapısı kavramına ilişkin iç görüler sağlamak için tasarlanmış giriş niteliğinde bir derstir. Yönetimsel teorinin nasıl geliştiğini anlayarak ve yönetimin dört temel dayanağını (planlama, organize etme, liderlik ve kontrol) keşfederek, kuruluşların hedeflerine ulaşmak için kıt kaynaklardan nasıl yararlandıklarını keşfedeceğiz. |
Dersin İçeriği: | Bu ders temel yönetim ve işletme yönetimi kavramlarını kapsar; örgütsel ortam ve değişkenlerini, geçmişte yönetimin aşamaları ve günümüze yansımalarını, yönetsel işlevleri ve günümüz işletme uygulamalarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim ve ilgili kavramları tanımlayıp aralarındaki ilişkileri açıklamak 2) Yönetim teorilerinin evrimsel sürecini anlamak ve bağlantılar kurabilmek 3) Kuruluşun iç ve dış çevresinin ana bileşenlerini, bunların kuruluş üzerindeki etkisini, önemini ve etkilerini tanımlamak 4) Alınacak karar türleri, problem tanımı ve karar almaya yönelik çeşitli yaklaşımlar da dahil olmak üzere bir kuruluşta kararların nasıl alındığını açıklamak 5) Yönetim fonksiyonlarını kavramak 6) Organizasyonel performansa katkıda bulunan temel iş kavramlarını, ilkelerini ve değerlerini tanımlamak 7) Farklı organizasyon yapılarını açıklamak 8) Yöneticilerin rollerini ve becerilerini bilmek 9) İşletme içindeki alt sistemleri ve aralarındaki ilişkileri ortaya çıkarmak 10) Post-modern yönetim kavramlarını bilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletme, Yönetim ve Yöneticilerdeki Temel Kavramlara Giriş | |
2) | Vaka Çalışması 1 - Yöneticiler ve Yönetim Yönetim Teorisinin Evrimi: Klasik Yaklaşım (Bilimsel Yönetim, İdari Yönetim, Bürokrasi) ve Neoklasik Yaklaşım (1) | |
3) | Yönetim Teorisinin Evrimi: Klasik Yaklaşım (Bilimsel Yönetim, İdari Yönetim, Bürokrasi) ve Neoklasik Yaklaşım (2) Yönetim Teorisinin Evrimi: Modern Yaklaşım (Sistem Teorisi ve Durum Görünümü) | |
4) | Yönetim İşlevleri: Planlama ve Karar Verme | |
5) | Vaka Çalışması 2 - Planlama Vaka Çalışması 3 - Karar Verme | |
6) | Yönetimin İşlevleri: Düzenleme Yönetim İşlevleri: Yönetme ve Kontrol | |
7) | Vaka Çalışması 4 - Düzenleme Vaka Çalışması 5 - Yönetsel İşlevler | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Organizasyonel Ortamı Yönetmek | |
10) | Çağdaş Teoriler | |
11) | Bireysel Çalışma | |
12) | Öğrenci Grubu Sunumları (Grup 1 ve 2) | |
13) | Öğrenci Grubu Sunumları (Grup 3 ve 4) | |
14) | Öğrenci Grubu Sunumları (Grup 5 ve 6) |
Ders Notları / Kitaplar: | Daft, Richard L. Management (2014), 11th. Ed., Mason: Southwestern Cengage Learning Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları/Lecturer's handouts |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Proje | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Ödevler | 3 | 10 | 1 | 33 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |