İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5103
Ders İsmi: Management & Organization
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Gökgöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu, yönetimin temelleri ve kuruluşların davranış biçimleri hakkında bir anlayış ve farkındalık geliştirmenize yardımcı olmak ve öğrencilere yönetim alanına genel bir bakış ve organizasyon yapısı kavramına ilişkin iç görüler sağlamak için tasarlanmış giriş niteliğinde bir derstir. Yönetimsel teorinin nasıl geliştiğini anlayarak ve yönetimin dört temel dayanağını (planlama, organize etme, liderlik ve kontrol) keşfederek, kuruluşların hedeflerine ulaşmak için kıt kaynaklardan nasıl yararlandıklarını keşfedeceğiz.
Dersin İçeriği: Bu ders temel yönetim ve işletme yönetimi kavramlarını kapsar; örgütsel ortam ve değişkenlerini, geçmişte yönetimin aşamaları ve günümüze yansımalarını, yönetsel işlevleri ve günümüz işletme uygulamalarını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim ve ilgili kavramları tanımlayıp aralarındaki ilişkileri açıklamak
2) Yönetim teorilerinin evrimsel sürecini anlamak ve bağlantılar kurabilmek
3) Kuruluşun iç ve dış çevresinin ana bileşenlerini, bunların kuruluş üzerindeki etkisini, önemini ve etkilerini tanımlamak
4) Alınacak karar türleri, problem tanımı ve karar almaya yönelik çeşitli yaklaşımlar da dahil olmak üzere bir kuruluşta kararların nasıl alındığını açıklamak
5) Yönetim fonksiyonlarını kavramak
6) Organizasyonel performansa katkıda bulunan temel iş kavramlarını, ilkelerini ve değerlerini tanımlamak
7) Farklı organizasyon yapılarını açıklamak
8) Yöneticilerin rollerini ve becerilerini bilmek
9) İşletme içindeki alt sistemleri ve aralarındaki ilişkileri ortaya çıkarmak
10) Post-modern yönetim kavramlarını bilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme, Yönetim ve Yöneticilerdeki Temel Kavramlara Giriş
2) Vaka Çalışması 1 - Yöneticiler ve Yönetim Yönetim Teorisinin Evrimi: Klasik Yaklaşım (Bilimsel Yönetim, İdari Yönetim, Bürokrasi) ve Neoklasik Yaklaşım (1)
3) Yönetim Teorisinin Evrimi: Klasik Yaklaşım (Bilimsel Yönetim, İdari Yönetim, Bürokrasi) ve Neoklasik Yaklaşım (2) Yönetim Teorisinin Evrimi: Modern Yaklaşım (Sistem Teorisi ve Durum Görünümü)
4) Yönetim İşlevleri: Planlama ve Karar Verme
5) Vaka Çalışması 2 - Planlama Vaka Çalışması 3 - Karar Verme
6) Yönetimin İşlevleri: Düzenleme Yönetim İşlevleri: Yönetme ve Kontrol
7) Vaka Çalışması 4 - Düzenleme Vaka Çalışması 5 - Yönetsel İşlevler
8) Ara Sınav Haftası
9) Organizasyonel Ortamı Yönetmek
10) Çağdaş Teoriler
11) Bireysel Çalışma
12) Öğrenci Grubu Sunumları (Grup 1 ve 2)
13) Öğrenci Grubu Sunumları (Grup 3 ve 4)
14) Öğrenci Grubu Sunumları (Grup 5 ve 6)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Daft, Richard L. Management (2014), 11th. Ed., Mason: Southwestern Cengage Learning
Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson
Diğer Kaynaklar: Ders notları/Lecturer's handouts

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 20 1 21
Proje 1 30 1 31
Ödevler 3 10 1 33
Küçük Sınavlar 3 7 1 24
Toplam İş Yükü 151