İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5101 | ||||
Ders İsmi: | Scientific Research and Ethics | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Mine AFACAN FINDIKLI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel öğrenme hedefi; - öğrencilere akademik araştırmalara ilişkin kapsamlı bir bakış açısı sağlamak, - araştırma sürecinde bilimsel aşama ve yöntemleri kullanarak literatür taraması yapmak, - doğru bir araştırma sorusu sorabilmek ve - mevcut verileri değerlendirme ve raporlama yeteneğini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilerin; - sosyal bilim araştırmalarında bilimsel araştırma süreçlerini ve tekniklerini anlamaları; araştırmayı değerlendirmeleri ve araştırma projeleri yazmaları; - araştırma önerisi yazmaları (Süreçlerin yönetilmesi ve projelerin etik bakış açısıyla hazırlanması) için bilgiler vermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma sürecini öğrenmek 2) Doğru araştırma sorusunu sorabilmek 3) Araştırma problemine uygun bilimsel altyapının oluşturulmasında araştırma yapmak 4) Bilimsel ve teorik çerçeveye uygun literatür taraması yazabilmek 5) Araştırma sorularını/hipotezlerini belirleyebilmek 6) Değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri bilimsel olarak açıklayabilmek 7) Bilimsel araştırma türlerini ve veri toplama yöntemlerini bilmek 8) Bitirme projesi/tez önerisi yazabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2) | Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Türlerine İlişkin Temel Kavramlar | |
3) | Araştırma Yaklaşımları ve Veri ve Toplama Yöntemleri (Anket, Gözlem, Görüşme/1. Veri ve 2. Veri) Niteliksel/Niceliksel/Karma Araştırma | |
4) | Bilimsel Araştırma Etiği | |
5) | Araştırma Süreci ve Araştırma Problemi Doğru Araştırma Problemi Literatür Taramasının Temelleri ve Süreci | |
6) | Bilimsel Araştırma: Evren ve Örnekleme | |
7) | Operasyonel Tanımlama ve Ölçüm | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisi Konu Başlığının Sunumu ve Özet Hazırlamaları | |
10) | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu Literatür Taraması | |
11) | Araştırma Raporunun Hazırlanması ve Araştırma Önerisinin Sunumu Bilgilendirici ve Doğru Bir Proje Yazmanın Temelleri APA Format Gösterimi | |
12) | İKY Alanında Niteliksel ve Karma Bir Araştırma | |
13) | İKY alanında Vaka Çalışması/Vaka Analizi Proje/Tez Önerilerinin Sunumları | |
14) | Proje/Tez Önerilerinin Sunumları | |
15) | Proje/Tez Önerilerinin Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Research Methods for Business Students, 8th edition, Pearson |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 0 | 3 | 45 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 50 | 1 | 51 | |||
Ödevler | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |