Hemşirelik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NUR040 | ||||
Ders İsmi: | Kısırlık Hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TUĞBA YEŞİLYURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Emine Türkmen | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnfertil çiftlere veya yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlere yönelik yapılan tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, infertilite sorunu prevalans, risk faktörleri, nedenleri, infertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri, infertil çiftin değerlendirilmesi, infertilitede tedavi yaklaşımları, yardımcı üreme teknikleri (yüt) ve son gelişmeler, infertilite tedavisi ve etik sorunlar, infertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü, infertil çiftlerin ailelerine destek yaklaşımı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnfertilitenin tanımını ve nedenlerini açıklayabilme 2) İnfertilitede kullanılan tanı yöntemlerini ve hemşirelik bakımlarını açıklayabilme 3) Yardımcı üreme tekniklerini tanımlayabilme 4) İnfertilite tedavisi sürecinde ortaya çıkabilecek komplikasyonların ve hemşirelik girişimlerini sayabilme 5) İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumluluklarını sayabilme 6) Yardımcı üreme tekniklerinde hemşirelik bakımını sayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi • Kadın ve erkek üreme sistemi endokrinolojisi | power point sunum |
2) | İnfertilitenin tanımı Dünyada ve Türkiye'de infertilite | power point sunum |
3) | Kadın ve erkek infertilitesinin nedenleri | power point sunum |
4) | İnfertilite tanımlanmasında kadınlara uygulanan yöntemler ve hemşirenin rolü | power point sunum |
5) | Dünyada ve ülkemizde internete de hemşiresinin rol ve sorumlulukları | power point sunum |
6) | Dünyada ve ülkemizde internete de hemşiresinin rol ve sorumlulukları | power point sunum |
7) | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikolojik ve ekonomik etkileri | power point sunum |
8) | ara sınav | |
9) | Yardımcı üreme teknikleri ve hemşirelik bakımı 1 | power point sunum |
10) | Yardımcı üreme teknikleri ve hemşirelik bakımı 2 | power point sunum |
11) | Yardımcı üreme teknikleri ve hemşirelik bakımı 3 | power point sunum |
12) | Yardımcı üreme tekniklerinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler | power point sunum |
13) | Yardımcı üreme tekniklerinde tedavi ve bakımdan ortaya çıkan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı | power point sunum |
14) | Yardımcı üreme tekniklerinde tedavi ve bakımdan ortaya çıkan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı | power point sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2009." |
Diğer Kaynaklar: | 1. A Textbook of In Vitro Fertilization and Assisted Reproduction: The Bourn Hall Guide To Clinical and Laboratory Practice: Includes Bourn Hall Protocols on CD-ROM,Peter R. Brinsden (Editor), Informa Healthcare; 3 edition, 2005, 2. Infertility Counseling: A Comprehensive Handbook for Clinicians, 2nd Edition, Linda Hammer Burns, Sharon N. Covington, 2006, ISBN:052185363X, 3. The Infertility Companion: Hope and Help for Couples Facing Infertility, Sandra L. Glahn, William R. Cutrer, Zondervan Publishing House. 4. Rudman, J: Reproductive Endocrinology/Infertility Nursing (Certified Nurse Examination Series (Cn).), 2004. 23.95, 5. Christoph Keck, Clemens B. Tempfer, and Jean Noel Hugues, Conservative Infertility Management (Reproductive Medicine & Assisted Reproductive Techniques) Hardcover: 216 pages, Informa Healthcare; 1 edition, 2007, 6. The Boston IVF Handbook of Infertility: A Practical Guide for Practitioners Who Care for Infertile Couples, Steven R. Bayer and Michael M. Alper., 264 pages, Informa Healthcare; 2 edition, 2007, 7. İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2009." |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 1 | |||||||||||||||||||
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | 1 | |||||||||||||||||||
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | 2 | |||||||||||||||||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | 1 | |||||||||||||||||||
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||||||||||||||||
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | |||||||||||||||||||
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | 1 | |||||||||||||||||||
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | 2 | |||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||||||||
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | 1 | |||||||||||||||||||
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | 2 | |||||||||||||||||||
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | 2 | |||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 2 | |||||||||||||||||||
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | 1 | |||||||||||||||||||
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | |||||||||||||||||||
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 1 |
2) | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. | 1 |
3) | Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma | 2 |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. | 2 |
5) | Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | 2 |
6) | Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
7) | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
8) | Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. | |
9) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
10) | Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
12) | Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. | 1 |
13) | Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | |
14) | Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. | |
15) | Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. | 1 |
16) | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. | |
17) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | |
18) | Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. | 1 |
19) | Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
20) | Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 5 | 5 | 25 | ||||
Final | 10 | 10 | 100 | ||||
Toplam İş Yükü | 130 |