İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISG5011
Ders İsmi: Bireysel Gelişim İSG Sınavına Hazırlık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Fahri Erenel
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İSG Uzmanlığına Yönelik Bireysel Gelişimi Artırmak ve İSG Uzmanlık Sınavlarına Hazırlamak
Dersin İçeriği: Bireysel gelişim kapsamında yaratıcı ve eleştirel düşünme, aktif dinleme öğrenme, konuşma, sunum yapma, sınavlara hazırlık ve sınav sırasında hareket tarzı. İSG Uzmanlık Sınavlarına Çözümlü Örnekler Üzerinde Hazırlık




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Becerisini Kavrar.
2) Aktif dinlemeyi bilir.
3) Okuyarak Öğrenme Tekniklerini bilir.
4) Etkili Konuşma Yapabilir ve Sunum Hazırlayabilir.
5) Sınavlara Nasıl Hazırlanacağını ve Sınav Sırasında Nasıl Hareket Edeceğini Bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti, Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Becerisi Gerekmemektedir.
2) Aktif Dinleme,OkuyarakÖğrenme,Hızlı Okuma Gerekmemektedir.
3) Öğrenme Zamanı ve Hatırlama İlişkisi Sözlü Anlatım,Konuşma Metodları Gerekmemektedir.
4) Konuşmanın Planlanması ve Uygulanması Gerekmemektedir.
5) Sunum Hazırlama Sınava Hazırlanma ve Sınav Sırasında Dikkat Edilecek Konular Gerekmemektedir.
6) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık: Temel Hukuk, İş Hukuku, Kanunlarda İş Sağlığı ve Güvenliği Gerekmemektedir.
7) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık: Uluslararası Kuruluşlar, İş Sağlığı ve Güvenliği Kavram ve Kuramlarının Gelişimi,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü Gerekmemektedir.
8) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık:Türkiye’de ve Dünya’da İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri, Çalışma Ortamı Gözetimi,İSG Kurulları,İSG Yönetim Sistemleri,Türkiye’de İSG Kuruluşları Gerekmemektedir.
9) Ara sınav İlk 8 haftaya ait konuların çalışılması gerekmektedir.
10) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık:Risk Yönetimi ve Değerlendirmesi, İş Hijyeni,İş Kazaları,Sağlık Gözetimi ve Meslek Hastalıkları,Risk Etmenleri(Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik, Psikososyal) Gerekmemektedir.
11) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık: Ergonomi,Kaynak İşlerinde İSG,Elektrik İşlerinde İSG,Kaldırma Araçlarında İSG,Motorlu Araçlarda İSG,Balıkçı Gemilerinde Yapılan Çalışmalarda İSG,Çalışma Yaşamında Özel Risk Grupları Gerekmemektedir.
12) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık:El Aletlerinde İSG,Yapı İşlerinde İSG,Çalışma Hayatında Etik, Vardiyalı Çalışma ve Gece Çalışması, Havalandırma ve İklimlendirme Prensipleri Gerekmemektedir.
13) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık: İşyeri Bina ve Eklentileri, Yüksekte Çalışmalarda İSG,Kapalı Alanlarda Çalışmalarda İSG, Bakım ve Onarım İşlerinde İSG,Ekranlı Araçlarda İSG,Elle Kaldırma ve Taşıma İşlerinde İSG Gerekmemektedir.
14) İSG Uzmanlık Sınavına Hazırlık:İş Ekipmanlarının Tasarım ve Kullanımında İSG,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Kişisel Koruyucu Donanımlar,Korunma Politikaları,Acil Durum Planları,Yangın,Basınçlı Kaplarda Çalışmalarda İSG,Maden,Ağır ve Tehlikeli İşlerde İSG Gerekmemektedir.
15) Final Sınavı 14 haftanın konularına çalışılmalıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanlığı Sınavlarına Hazırlık, Diğdem Aslıhak, İsem Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Etkili Sunumlar İçin El Kitabı,TÜBİTAK
Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri, Feride Akım,2015,Der Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2 2 3 2 2
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 2 1 3 2 2
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2 2 2 2 2
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir 2 1 1 3 3
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3 3 2 2 2
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2 2 2 2 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3 3 3 3 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 2 2 2 2 2
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2 2 2 3 3
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2 2 3 3 3
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2 2 2 3 3
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2 2 2 2 2
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3 3 1 3 2
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2 2 2 3 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2 2 2 2 2
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 3
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 3
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir 3
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 1
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 3 % 0
Küçük Sınavlar 3 % 0
Ödev 3 % 0
Sunum 3 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 2 70
Uygulama 3 1 1 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 1 28
Sunum / Seminer 3 1 1 6
Ödevler 3 1 1 6
Küçük Sınavlar 3 1 1 6
Ara Sınavlar 1 4 4 8
Final 1 4 4 8
Toplam İş Yükü 138