Dersin Amacı: |
Öğrenciye temel elektrik konusunda bilgi vermektir. Ayrıca, temel elektrik malzemeleri, çalışmaları ve kullanımı ile ilgili bilgi vermektir. Temel elektrik ekipmanlarının çalışması hakkında bilgi verilerek öğrencilerin karşılaşabilecekleri durumlar ile ilgili güvenlik tedbirlerini almalarını veya alınan tedbirlerin yeterliliğini değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Elektrik ve gerilim kademeleri hakkında bilgi, enerji dağıtım hatalarının genel yapısı, dağıtım tabloları, sigorta hakkında genel bilgiler, priz ve anahtar grupları, elektrik lambalarının genel yapısı, elektrik tesislerinde güvenlik önlemleri, yıldırımın tanımı, yangın ihbar sistemleri ve iş güvenliği konuları ele alınır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti,
İş Sağlığı ve Güvenliğinde elektriğin yeri ve önemi
|
Gerekmemektedir. |
2) |
Elektrik konusu temel kavramlar(Elektriksel büyüklükler, elektrik yükleri, gerilim, direnç, kondansatör, indüktör,....)
|
Gerekmemektedir. |
3) |
Elektrik akımı Doğru Akım Alternatif Akım
|
Gerekmemektedir. |
4) |
Elektrik akımının insan vücudu üzerindeki etkileri, elektriğin etkilerini belirleyen faktörler Deri • Kas ve iskelet sistemi • Sinir sistemi • Kalp • Akciğer sistemi • Gastrointestinal sistem
|
Gerekmemektedir |
5) |
Elektrikle çalışmalarda alınması gereken önlemler Üzerinde Durulan Yerin Yalıtılması • Koruyucu Yalıtım • İzole Kıyafetler Giyinme • Küçük Gerilim Kullanma • Sıfırlama • Topraklama • Kaçak Akım Rölesi • Statik Elektrik • Yıldırım Çarpmalarından Korunma Yöntemler
|
Gerekmemektedir. |
6) |
Elektrikle çalışmalarda alınması gereken önlemler Üzerinde Durulan Yerin Yalıtılması • Koruyucu Yalıtım • İzole Kıyafetler Giyinme • Küçük Gerilim Kullanma • Sıfırlama • Topraklama • Kaçak Akım Rölesi • Statik Elektrik • Yıldırım Çarpmalarından Korunma Yöntemleri
|
Gerekmemektedir. |
7) |
Elektrik iç tesislerinde güvenlik • Aydınlatma Tesisleri • Elektrikli Makinelerin Bağlantıları • Gerilim Altındaki Bölümler • Sigortalar • Tevzi Tabloları • Transformatör ve Kondansatörler • Akümülatör Tesisleri • Ev Aletleri • Seyyar İletkenler • Elektrik Kaynak Makinelerinde Güvenlik • Direkler • İnşaat Şantiyeleri
|
Gerekmemektedir. |
8) |
Elektrik iç tesislerinde güvenlik • Aydınlatma Tesisleri • Elektrikli Makinelerin Bağlantıları • Gerilim Altındaki Bölümler • Sigortalar • Tevzi Tabloları • Transformatör ve Kondansatörler • Akümülatör Tesisleri • Ev Aletleri • Seyyar İletkenler • Elektrik Kaynak Makinelerinde Güvenlik • Direkler • İnşaat Şantiyeleri
|
Gerekmemektedir |
9) |
Ara sınav |
İlk 8 haftaya ait konuların çalışılması gerekmektedir.
|
10) |
Statik Elektrik, Yıldırımdan korunma ve topraklama Elektrostatik Deşarj ve Korunma Yıldırımdan korunma yolları Yıldırımdan korunma sistemleri Topraklama Çeşitleri
|
Gerekmemektedir |
11) |
Elektrik devrelerinde ölçme (Güç ölçümü, kapasite ölçümü, indüktans ölçümü, ölçü ve gerilim transformatörleri, kesiciler, ayırıcılar,
|
Gerekmemektedir. |
12) |
Elektrik çalışanlarının Kişisel Koruyucu Donanımları(KKD)
|
Gerekmemektedir. |
13) |
Elektrik bakım ve onarım işlerinde İSG Bakım çeşitleri Bakım şeması Program şeması Kayıt Ekipman Denetim sıklığı
|
Gerekmemektedir. |
14) |
İlgili mevzuat ve Örnek olayların Analizi |
Gerekmemektedir. |
15) |
Final sınavı |
14 haftanın konularına çalışılmalıdır.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
1 |
3) |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
3 |
4) |
Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
2 |
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
2 |
9) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
3 |
10) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
2 |
13) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
2 |
14) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
16) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
3 |