İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG5008 | ||||
Ders İsmi: | Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ ERENEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapı işlerinde uygulanması gereken iş sağlığı ve güvenliği prosedürlerini kapsamlı şekilde bilinmesi ve yapı işlerinde risk değerlendirme, önlem alma ve raporlamanın uygulanabilmesidir |
Dersin İçeriği: | -Yapı işlerinde kullanılan makine, cihaz ve malzemeler - Yapı işlerinde iş kazası tehlikeleri - Yapı işlerinde meslek hastalıklarına yol açan etmenler - Yapı işlerinde alınması gereken iş güvenliği tedbirleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapı işlerinde gerekli güvenlik tedbirlerini belirleyebilme 2) Yapı işlerinde risk analizi yapabilme 3) Sağlık ve güvenlik planı hazırlayabilme 4) Şantiye yönetimini uygulayabilmek ve kayıtları tutabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti, Yapı işleri’nin genel tanımı, temel kavramlar | Gerekmemektedir. |
2) | Yapı işleri ile ilgili mevzuat | Gerekmemektedir. |
3) | Yapı işlerinde en sık rastlanan iş kazaları ve nedenleri, istatistiklerin analizi | Gerekmemektedir. |
4) | Yapı işlerinde kullanılan makine, malzeme ve teknikler | Gerekmemektedir. |
5) | Yapı işlerinde İSG organizasyonu, görev ve sorumluluklar, eğitim, sağlık muayenesi ve mesleki yeterlilik belgeleri Risk analizi | Gerekmemektedir. |
6) | Yapı işlerinde günlük çalışma şekli, Kalıpların kurulumu ve sökümü | Gerekmemektedir. |
7) | Yapı İşlerinde tutulması gereken belge ve kayıtlar | Gerekmemektedir. |
8) | Yapı işlerinde çevre düzenlemesi, çalışanların barınma ve sosyal refah şartları | Gerekmemektedir. |
9) | Ara sınav | İlk 8 haftaya ait konuların çalışılması gerekmektedir. |
10) | Kazı ve yıkım işlerinde iş sağlığı ve güvenliği | Gerekmemektedir. |
11) | İş makinaları ile çalışmada güvenlik | Gerekmemektedir. |
12) | Yapı işlerinde yüksekte çalışma,toplu ve kişisel korunma yöntemleri | Gerekmemektedir. |
13) | İskelelerde, merdivenlerde, platformlarda, güvenli ağlarla ile çalışma | Gerekmemektedir. |
14) | Kalıp ve demir işlerinde, İş makinaları ile çalışmada güvenlik | Gerekmemektedir |
15) | Final Sınav | 14 haftanın konularına çalışılmalıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği, Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim,. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Yapı Sektörü İş Güvenliği El Kitabı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı KOBİ’ler için İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Rehberi. |
Diğer Kaynaklar: | Mazlum Birecikli,Şantiye Tekniğive Şantiyede İş Güvenliği, Birsen Yayınevi,İstanbul 2010,ISBN 9789755114910 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||||
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||||
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||||
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 3 |
3) | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 3 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 |
10) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 1 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
16) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 3 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 3 | % 0 |
Sunum | 3 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 7 | 11 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 3 | 10 |
Final | 3 | 14 |
Toplam İş Yükü | 139 |