İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISG5007
Ders İsmi: İş Güvenliğinde Gözetim ve Denetim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Fahri Erenel
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İş sağlığı ve güvenliğinin amacı, çalışanların vücut bütünlüklerini ve sağlıklarını korumaktır. Düzenli ortam gözetimi, işyerinde sağlık ve güvenlik risklerinin belirlenmesi ve bu risklere karşı yürütülecek her türlü koruyucu, önleyici ve düzeltici faaliyetlerin tümüdür. Çalışma ortamında bulunan tehlike ve riskler sürekli değişmektedir. Yeni ramak kala olayların, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının çıkmasına neden olmaktadır.
Dersin İçeriği: Çalışma Ortamı Gözetimi, Periyodik Denetimler, Ölçümler, Risk Analizi, Acil Durum ve Korunma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş yerinde iş sağlığı ve güvenliği yönünden yapılması gereken periyodik bakım, kontrol ve ölçümleri planlar ve uygulamasını kontrol edebilir
2) İş yerinde kaza, yangın veya patlamaların önlenmesi için mevzuata uygun çalışmalar yapar ve uygulamaları takip edebilir
3) Doğal afet, kaza, yangın veya patlama gibi durumlar için acil durum planlarının hazırlanmasını sağlar.
4) Periyodik olarak eğitimleri ve tatbikatları yaptırır.
5) It ensures to act in line with the emergency plan

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti, Denetim ve Gözetim Kavramları ve çeşitleri Gerekmemektedir.
2) Denetimin ve Gözetimin amacı,önemi,yapılış şekilleri Gerekmemektedir.
3) İSG’de Denetim ve Gözetime Yönelik Mevzuat, Görev ve Sorumluluklar Gerekmemektedir.
4) Personelin Sağlık Gözetimi ve Yükümlülükler Gerekmemektedir.
5) Çalışma Ortam Gözetimi 5S İşyeri Düzeni Gerekmemektedir.
6) İşyeri Denetimi(İşyeri ve eklentileri) İş Güvenlik Uzmanı ve İşyeri Hekiminin Faaliyetlerinin Mevzuata ve Sözleşmelere Uygunluğu Gerekmemektedir.
7) İş Ekipmanları ile İş Ortamının Test, Kontrol ve Ölçümlerinin Yapılması, Sonuçlarının Belgelendirilmesi Gerekmemektedir.
8) Acil Durum Planlarının Hazırlanması,vGörevli Personelin Denetimi ve Tatbikatların Planlanması/Gözetimi ,Sonuçların Belgelendirilmesi Gerekmemektedir.
9) Ara sınav İlk 8 haftaya ait konuların çalışılması gerekmektedir.
10) Afet Yönetimi Kapsamında Planların Denetimi, Görevli Personelin Denetimi, Tatbikatların Gözetimi ve Sonuçların Belgelendirilmesi Gerekmemektedir.
11) İşyerinde Tutulması Gereken Kayıt Ve Belgelerin Denetimi Gerekmemektedir.
12) Mevzuat Gereği Hazırlanması Gereken İç Mevzuat ve Denetimi Yıllık Çalışma Planına Uyum Gerekmemektedir.
13) İşverenlerin Yapması Gereken Bildirimler İSG Kurullarının Faaliyetlerinin Denetimi Gerekmemektedir.
14) İşaret, Levha ve Uyarı Yazılarının Uygunluk Denetimi Gerekmemektedir.
15) Final Sınavı 14 haftanın konularına çalışılmalıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği,Resmi Gazete Tarihi:27.11.2010/27768
Diğer Kaynaklar: -İşyeri Bina Ve Eklentilerinde Alınacak Sağlık ve Güvenlik Önlemlerine İlişkin Yönetmelik, Resmi Gazete Tarihi: 17.07.2013/28710
- İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarihi: 25.04.2013 Sayısı:28628

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2 3 3 3 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 2 2 3 2 2
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2 3 3 2 2
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir 2 2 3 3 2
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 2 2 2 2 2
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2 3 2 3 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3 2 2 3 2
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 2 1 3 2 3
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3 3 2 2 2
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2 2 2 3 3
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3 3 2 3 3
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2 2 3 3 3
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2 2 2 3 2
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2 1 2 2 2
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3 2 3 3 2
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 2 2 2 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 3
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 3
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir 3
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 2
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Uygulama 3 % 0
Küçük Sınavlar 3 % 0
Ödev 3 % 0
Sunum 3 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 38
Sunum / Seminer 5 8
Ödevler 4 10
Küçük Sınavlar 5 10
Ara Sınavlar 3 11
Final 3 14
Toplam İş Yükü 139