İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG5003 | ||||
Ders İsmi: | Uygulamalarla İş Güvenliği Uzmanının Görev ve Sorumlulukları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ ERENEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş Güvenliği Uzmanlarının Mevzuat Gereği Görev,Yetki ve Sorumluluklarını Uygulama ve Örnek Olaylar Üzerinden Açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | İş Güvenliği Uzmanlığı eğitimi, Belgelendirilmesi, Görev Yetki ve Sorumlulukları, OSGB’lerin Çalışmaları, KOBİ’lerde İSG |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş Güvenliği Uzmanlarının Görev,Yetki ve Sorumluluklarının Bilir ve Uygular . 2) İşveren ve Altişveren ile İlişkileri Mevzuat Çerçevesinde Nasıl Tesis ve İdame ettireceğini Bilir. 3) İşyeri Hekimi İle Yakın İşbirliği İçinde Çalışma Usul ve Esaslarını Bilir. 4) İş Sağlığı ve Güvenliğinde Temel Amacın; Çalışan, Üretim ve İşyeri güvenliğinin Sağlanması olduğunu Bilir ve Uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti, Mevzuatın açıklanması | Gerekmemektedir |
2) | İş Güvenlik Uzmanlarının Nitelikleri ve Görevlendirilmeleri, Eğitimleri, Sınavları.Belgeleri | Gerekmemektedir. |
3) | İş Güvenliği Uzmanının Rehberlik Görevi | Gerekmemektedir |
4) | İş Güvenliği Uzmanının Risk Değerlendirmesi Görevi | Gerekmemektedir |
5) | İş Güvenliği Uzmanının Çalışma Ortamı Gözetimi Görevi | Gerekmemektedir. |
6) | İş Güvenliği Uzmanının Eğitim, Bilgilendirme ve Kayıt Görevi | Gerekmemektedir. |
7) | İş Güvenliği Uzmanının Diğer Birimlerle İşbirliği Görevi | Gerekmemektedir |
8) | Yetki ve Yükümlülükleri | Gerekmemektedir. |
9) | Ara sınav | İlk 8 haftaya ait konuların çalışılması gerekmektedir. |
10) | İş Güvenliği Uzmanlarının OSGB ile İlişkileri ve Çalışma Süreleri | Gerekmemektedir. |
11) | OSGB’lerin Çalışma Usul ve Esasları *01 Ocak:Yılbaşı Tatili | Gerekmemektedir. |
12) | İhlaller ve İhbar Puanı Uygulaması Yetkilerin Askıya Alınması,İptali ve İtiraz | Gerekmemektedir |
13) | Mesleki Bağımsızlık ve Etik İlkeler KOBİ’lerde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi | Gerekmemektedir. |
14) | İSG Katip ve Üzerinde Yürütülen İşlemler | Gerekmemektedir |
15) | Final Sınavı | 14 haftanın konularına çalışılmalıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | İş Güvenliği Uzmanı El Kitabı,Alp Esin,2014,ODTÜ Yayıncılık, |
Diğer Kaynaklar: | İş Güvenliği Uzmanlarını Görev,Yetki Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 2 | 3 | 1 | ||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 2 | 3 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 3 |
3) | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 3 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 |
10) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
16) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 3 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 3 | % 0 |
Sunum | 3 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Laboratuvar | 1 | 0 |
Uygulama | 6 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 28 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 3 | 9 |
Final | 3 | 14 |
Toplam İş Yükü | 139 |