İş Sağlığı ve Güvenliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG5105 | ||||
Ders İsmi: | Örnek Olaylar Üzerinden İş Kazaları Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ ERENEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş kazasını tanımlamak, kaza teorileri ile kazalardan korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibi etmek. Ayrıca, dersi alanlara, kaza maliyetleri ve kaza istatistikleri hakkında bilgi verilerek, bir kaza anında neler yapılacağı, yasal mevzuat ve kaza soruşturma raporları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Dersin İçeriği: | İş kazalarının tanımı ve nedenleri, kaza teorileri ve kazalardan korunma yöntemleri, kaza maliyetleri, kaza istatistikleri, kazalar ilgili yasal mevzuat, kaza olduğunda yapılacak işlemler, kaza raporları konusunda bilgi kazanılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş kazalarının analizini yapabilir. 2) Kaza sebeplendirme yaklaşımlarını kavrar ve analiz edebilir. 3) Dikkat faktörünün insan davranışlarındaki önemini ve iş kazasına yol açan unsurlarını bilir. 4) İş kazası istatistiklerini anlamlandırır. 5) İş kazalarından alınan dersleri analiz edebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi, Hazır Bulunuşluk Durumunun tespiti, İş Kazaları ve Sınıflandırılması | - |
2) | 2021 ve 2022 yıllarında Meydana Gelen İş Kazalarının Analizi | - |
3) | Kaza Sebeplendirme Yaklaşımları | - |
4) | Dikkat ve İnsan Etmeni | - |
5) | İş Kazasını Oluşturan Faktörler | - |
6) | Güvenlik Performansı ve Ölçütleri | - |
7) | İş Güvenliği Analizi | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | İnşaatlarda Yaşanan İş Kazaları ve Nedenleri Örnek Olaylar Üzerinden Analiz | - |
10) | Makine (İmalat)Sektöründe Meydana Gelen İş Kazaları ve Nedenleri Örnek Olaylar Üzerinden Analiz | - |
11) | Kapalı Alanlarda Çalışmalarda Meydana Gelen İş Kazaları ve Nedenleri Örnek Olaylar Üzerinden Analiz | - |
12) | Hastanelerde Meydana Gelen İş Kazaları ve Nedenleri Örnek Olaylar Üzerinden Analiz | - |
13) | Elektrik Kazalarının Nedenleri Örnek Olaylar Üzerinden Analiz | - |
14) | Madenlerde Yaşanan İş Kazalarının Nedenleri Örnek Olaylar Üzerinden Analiz | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | İş Kazaları,Erşen Gökçe Demiral Verhoeven,2022,Seçkin Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | İş Kazası Uygulamaları El Kitabı,İsa Karakaş,2019,Tulpars Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||
3) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
4) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | |||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | |||||||||||
10) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
13) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
14) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
16) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 3 |
3) | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 2 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 2 |
10) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
16) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 0 |
Sunum | 2 | % 0 |
Seminer | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 6 | 13 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 |