Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSK5023
Ders İsmi: Grup Psikoterapisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kursun ana amacı, grup psikoterapisinin terapötik unsurlarıyla sizi tanıştırmak ve farklı teorik yaklaşımları sunmaktır. Ayrıca, kurs sizi rol yapma ve uygulamalı aktiviteler aracılığıyla grup psikoterapisine katılım sağlamak üzere tasarlanmıştır. Aynı zamanda, bireysel psikoterapi ve grup terapisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları kavramanızı sağlamak ve size yeni bir bakış açısı kazandırmak da hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders boyunca öğrenciler grup terapisinde tedavi edivic etmenler, grubun işleyişi, psikodrama ve danışanların seçimi gibi konuları öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Grup psikoterapisinin ana kavramlarının tanımlanması
2) Grup dinamiğinin bireysel davranışı nasıl etkilediğini kavrar
3) Grup terapisi sürecindeki olası sorunları düşünebilme ve bu sorunlara yönelik çeşitli müdahale stratejilerini keşfedebilme becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Grup Psikoterapilerine Giriş Ders kitabından ilgili bölümü okumak
2) Grup Terapisinde Terapötik Faktörler Ders kitabından ilgili bölümü okumak
3) Grup Dinamiği ve Süreç Ders kitabından ilgili bölümü okumak
4) Grup Terapisinde Liderlik Stilleri Ders kitabından ilgili bölümü okumak
6) Grup Bileşimi ve Danışan Seçimi Ders kitabından ilgili bölümü okumak
7) Grup Terapisinde Teknikler Ders kitabından ilgili bölümü okumak
8) Psikodrama ve Deneyimsel Gruplar Ders kitabından ilgili bölümü okumak
9) Ara-sınav -
10) Etik ve Kültürel Hususlar Ders kitabından ilgili bölümü okumak
11) Grup Terapisinde Zor Durumlarla Başa Çıkmak Ders kitabından ilgili bölümü okumak
12) Grup Terapisinde Zor Durumlarla Başa Çıkmak Ders kitabından ilgili bölümü okumak
13) Grup Terapisinde Sonuçların Ölçülmesi Ders kitabından ilgili bölümü okumak
14) Kronik hastalıklarda grup terapisi Ders kitabından ilgili bölünü okumak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yalom, I (1992). Grup Terapisinin Teori ve Pratiği. Nobel Tıp kitapevleri. Yalom, I. (2003). Kısa süreli grup terapileri. Kabalcı yayınevi
Diğer Kaynaklar: Carrol, M.R. ve Wiggins, J.D. (2008). Grupla Psikolojik Danışmanın Öğeleri: Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar (Çev. Ed. Süleyman Doğan). Ankara:Pagem Akademi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0