Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSK5017 | ||||
Ders İsmi: | Anormal Davranış Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Anormal Davranış Psikolojisi dersinin temel amacı, öğrencilere anormal davranışların psikolojik, biyolojik ve sosyal kökenlerini anlama ve bu davranışların teşhis, sınıflandırılması ve tedavisi konularında derinlemesine bilgi sağlamaktır. Ders kapsamında, çeşitli ruhsal bozukluklar detaylı bir şekilde incelenirken, bu bozuklukların bireylerin yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini ve toplumla olan etkileşimlerini de değerlendirmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini; Anormal davranışların tanımı ve tarihi, Normal ve anormal davranış arasındaki çizgi, Psikolojik bozuklukların sınıflandırılması ve değerlendirilmesi ve çeşitli psikopatolojiler oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anormal davranışların tanımı ve tarihi üzerine bilgi sahibi olmak. 2) Ruhsal bozuklukların yaygın sınıflandırmalarını öğrenmek. 3) Psikolojik bozuklukların biyolojik, sosyal ve psikolojik temellerini anlamak. 4) Farklı psikopatolojileri tanı ve tedavi yöntemleri ile değerlendirebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
2) | Anormal Psikolojinin Teorik Yaklaşımları | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) | Araştırma Yöntemleri | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
4) | Anksiyete Bozuklukları | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
5) | Duygudurum Bozuklukları | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
6) | Yeme Bozuklukları ve İlgili Rahatsızlıklar | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
7) | Psikotik Bozukluklar | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
8) | Ara Sınav | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
9) | Kişilik Bozuklukları | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
10) | Madde Kullanımı ve Bağımlılık | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
11) | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
12) | Nöropsikolojik Bozukluklar | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
13) | Tedavi Yöntemleri | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) | Vaka Çalışmaları ve Dersin Gözden Geçirilmesi | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
15) | Final Sınavı | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (Eds.). (Yıl). Anormal Psikolojisi - Abnormal Psychology. (M. Şahin, Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Notları / Kitaplar: | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G., & Neale, J. (2015). Anormal psikoloji. Muzaffer Şahin (Çev. Ed.), Ankara: Nobel. |
Diğer Kaynaklar: | Hansell, J., & Damour, L. (2008). Abnormal psychology. Hoboken, NJ: Wiley. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 | 3 | 3 | 1 | |||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 1 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 1 | 3 | 1 | 1 | |||||||||||
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 | 1 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 |
2) | klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 1 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 1 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 2 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 2 |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 1 |
13) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 90 |
Toplam İş Yükü | 192 |