Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kısa tarihçe ve davranışsal nöroanatomi |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
2) |
Nöropsikoloji ve temel kavramlar |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
3) |
Nöropsikolojik değerlendirme |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
4) |
Dikkat ve yürütücü işlevler, nöral mekanizmaları, ilintili nöropsikolojik test ve ölçekler |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
5) |
Öğrenme ve bellek, nöral mekanizmaları |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
6) |
Öğrenme ve bellek ile ilintili nöropsikolojik testler |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
7) |
Vizuospasyal işlevler ve nöral mekanizmaları |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
8) |
Vize Sınavı |
Midterm |
9) |
Vizuospasyal işlevler ile ilintili nöropsikolojik testler |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
10) |
Dil, nöral mekanizmaları ve ilintili testler |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
11) |
Afazi değerlendirmesi |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
12) |
Örtük bellek ve nöral mekanizmaları, ilintili testler |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
13) |
Nörodejeneratif hastalıklar, vaka örnekleri üzerinden tartışma |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
14) |
Nöropsikiyatrik hastalıklar, vaka örnekleri üzerinden tartışma |
Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press
Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers |
15) |
Final Sınavı |
Final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
|
12) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|