Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSK5008
Ders İsmi: Oyun Terapisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Aziz Zorlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oyun terapisi dersinde oyunun çocuklarda önemi ve terapötik kullanımı anlatılacak, uygulama örnekleri yapılacak ve öğrencilerden de uygulama yapması beklenmektedir.

Dersin İçeriği: Oyunun çocukta önemi ve terapötik kullanımı hakkında bilgi edinmek ve bunun beceri olarak uygulanmasını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler oyunun çocuk gelişiminde öneminin bilir.
2) Çocukların sorunlarıyla başa çıkmada oyundan nasıl yararlanılacağını bilir.
3) Oyunun terapötik kullanım yöntemlerini bilir ve Çocuklarda oyunu terapötik olarak kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders Kitabı
2) Oyun kavramı hakkında bilgi; oyunun çocuk için öneminin anlaşılması Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları
3) Oyun Terapisine Giriş, Oyun Terapisinin Tarihi, Oyun terapisi türleri hakkında bilgi Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
4) Yönlendirici olmayan oyun terapisi hakkında giriş ve uygulaması hakkında ön bilgiler Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
5) Oyun Terapisi Temel Beceriler: Yansıtma Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları
6) Oyunun İyileştirici Etkileri, rol canlandırma çalışmaları Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları
7) Oyun Odası ve Önerilen Malzemeler ders kitapları
8) Vize sınavı tüm kaynaklar
9) Oyun Terapisi Temel Beceriler: Sorumluluğu devretme Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları
10) Oyun Terapisi Temel Beceriler: Sınır koyma Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
11) Oyun Terapisinde Seans Yönetimi Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
12) Yönlendirici olmayan oyun terapisinin değişik ortamlarda ve vakalarda kullanılması; vaka örnekleri Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
13) Oyun terapisinde kullanılacak diğer yöntem ve teknikler Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
14) Yayınlar, araştırmalar, programlar hakkında bilgilendirme; eğitim döneminin değerlendirilmesi Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
15) Final Sınavı Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 70
Ara Sınavlar 1 45
Final 1 75
Toplam İş Yükü 190