Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSK5008 | ||||
Ders İsmi: | Oyun Terapisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Aziz Zorlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oyun terapisi dersinde oyunun çocuklarda önemi ve terapötik kullanımı anlatılacak, uygulama örnekleri yapılacak ve öğrencilerden de uygulama yapması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Oyunun çocukta önemi ve terapötik kullanımı hakkında bilgi edinmek ve bunun beceri olarak uygulanmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler oyunun çocuk gelişiminde öneminin bilir. 2) Çocukların sorunlarıyla başa çıkmada oyundan nasıl yararlanılacağını bilir. 3) Oyunun terapötik kullanım yöntemlerini bilir ve Çocuklarda oyunu terapötik olarak kullanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Ders Kitabı |
2) | Oyun kavramı hakkında bilgi; oyunun çocuk için öneminin anlaşılması | Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları |
3) | Oyun Terapisine Giriş, Oyun Terapisinin Tarihi, Oyun terapisi türleri hakkında bilgi | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
4) | Yönlendirici olmayan oyun terapisi hakkında giriş ve uygulaması hakkında ön bilgiler | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
5) | Oyun Terapisi Temel Beceriler: Yansıtma | Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları |
6) | Oyunun İyileştirici Etkileri, rol canlandırma çalışmaları | Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları |
7) | Oyun Odası ve Önerilen Malzemeler | ders kitapları |
8) | Vize sınavı | tüm kaynaklar |
9) | Oyun Terapisi Temel Beceriler: Sorumluluğu devretme | Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları |
10) | Oyun Terapisi Temel Beceriler: Sınır koyma | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
11) | Oyun Terapisinde Seans Yönetimi | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
12) | Yönlendirici olmayan oyun terapisinin değişik ortamlarda ve vakalarda kullanılması; vaka örnekleri | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
13) | Oyun terapisinde kullanılacak diğer yöntem ve teknikler | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
14) | Yayınlar, araştırmalar, programlar hakkında bilgilendirme; eğitim döneminin değerlendirilmesi | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
15) | Final Sınavı | Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Oyun Terapisi. Virginia Axline. Panama Yayınları Çocuk Merkezli Oyun Terapisi. RiseVanFleet., Andrea E. Sywulak., Cynthia Caparosa Sniscak. Apamer Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 | ||||||||||||||
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 1 | ||||||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 | ||||||||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 | ||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 2 | ||||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 | ||||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | ||||||||||||||
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 2 | ||||||||||||||
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 | ||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 | ||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 |
2) | klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 2 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 2 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 1 |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 2 |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 2 |
13) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 45 |
Final | 1 | 75 |
Toplam İş Yükü | 190 |