Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSK5006 | ||||
Ders İsmi: | Davranış Biyokimyası | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı beyinde meydana gelen değişimlerin ve kimyasının insan davranışları ile ilişkilendirilerek incelenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders nöron ve özelliklerini, sinaps ve sinaps çeşitlerini ve fonksiyonları, temel nörotransmitterleri, yolakları ve reseptörleri ile beyindeki ve davranışsal karşılığındaki foksiyonlarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrencileri insan davranışları ile beyinde meydana gelen olayları ilişkilendirebilir. 2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrencileri beynin ve davranışın biyokimyasını anlayabilecektir. 3) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrencileri temel psikiyatrik hastalıklarda önemi olan sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş : Ders Tanımı | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
2) | Davranışın Biyokimyasına Giriş: Kavramlar | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
3) | Nöron, Sinaps, Sinaps Çeşitleri, Nörotransmitter ve Fonksiyonları | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
4) | Glutamat, GABA ve Asetil kolin ve davranış ilişkisi | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
5) | Adrenalin ve Noradrenalin ile davranış ilişkisi | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
6) | Dopamin ve Serotonin ile Davranış İlişkisi | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
7) | Adenozin, Glisin ve Nitrik oksit ile davranış ilişkisi | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
8) | Ara Sınav | Ara Sınav |
9) | Duyguların Biyokimyası | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
10) | Yeme davranış bozuklukları ve Oksitosin | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
11) | Stres, Hormonlar ve Stresin Biyokimyası | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
12) | Hiperaktiflik ve Konsantrasyon | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
13) | Hayvan Davranışlarının Biyokimyası | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
14) | Konulara ilişkin güncel makale okuması | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
15) | Final | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Behavioral Endocrinology" by Randy J. Nelson |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Neural Science" by Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 | 3 | 2 | ||||||||||||
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 | 3 | |||||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 | ||||||||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 2 | 3 | |||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 | 1 | |||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 | 3 | |||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 | 2 | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | ||||||||||||||
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 | 3 | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 2 | 2 | |||||||||||||
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 | 3 | |||||||||||||
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 | 1 | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 | 2 | |||||||||||||
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
11) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 | ||||
Final | 1 | 90 | 90 | ||||
Toplam İş Yükü | 189 |