Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı,öğrencilerin çocukluk ve ergenlik döneminde sıklıkla görülen patolojiler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Giriş, Tarihsel Gelişim,Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Gelişimi ,Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi ,Travma ve İlişkili Bozukluklar ,DEHB ,Otizm ,Öğrenme Bozuklukları ,Davranış Bozuklukları ,Yeme Bozuklukları ,Psikosomatik Bozukluklar ,Cinsel Gelişim ve Bozukluklar ,Vaka Çalışmaları – Değerlendirme ,Terapi Yaklaşımları ,Ders değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
yoktur tanıtım sözel yapalacaktır |
2) |
Normal Çocuk ve Özellikleri, Çocuk ve ergenlerde değerlendirmenin yetişkinlerden farkı, kullanılan yöntemler, etik ilkeler |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
3) |
Zihinsel Gelişim Gerilikleri |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
4) |
Öğrenme Bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
4) |
Öğrenme Bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
5) |
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
6) |
Yıkıcı Davranış Bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
7) |
vize sınavı |
yoktur |
8) |
anksiyete bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
9) |
Duygudurum Bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
10) |
yeme bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
11) |
suicide |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
12) |
alkol ve madde kullanım bozukluğu |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
13) |
Ergenlik Döneminde Cinsel Kimlik Bozuklukları |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
14) |
Ergenlik Döneminde Davranım bozukluğu |
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı (2008), Hekimler Yayın Birliği, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
3 |
2) |
klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
2 |
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
1 |
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
|
12) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
14) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
2 |