Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSK5189 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bitirme projesi yazmak |
Dersin İçeriği: | Bitirme Projesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanacak ve literatür taraması, veri toplama ve analiz gibi araştırma süreçlerini yönetme becerisi geliştireceklerdir. 2) Öğrenciler, bir proje planı oluşturma, zamanı etkili kullanma, kaynakları yönetme ve işbirliği içinde çalışma gibi proje yönetimi becerilerini öğrenecek ve uygulayacaklardır. 3) Öğrenciler, bilimsel rapor yazma, akademik makale yayınlama standartlarına uygun olarak yazı hazırlama ve proje sonuçlarını etkili bir şekilde sunma konularında yetkinlik kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
2) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
3) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
4) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
5) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
6) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
7) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
8) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
9) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
10) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
11) | Öğrenci Toplantsı | Öğrenci Toplantsı |
12) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
13) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
14) | Öğrenci Toplantısı | Öğrenci Toplantısı |
Ders Notları / Kitaplar: | Proje Makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | Proje Makaleleri |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 | 2 | 1 | ||||||||||||
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 1 | 1 | 3 | ||||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 2 | 3 | 1 | ||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 | 1 | 2 | ||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 1 | 3 | 1 | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 1 | 3 | 1 | ||||||||||||
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 | 2 | 1 | ||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 |
2) | klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 2 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 3 |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 1 |
13) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 420 |
Toplam İş Yükü | 420 |