Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSK5105 | ||||
Ders İsmi: | İleri Düzey Psikopatoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PERVİN TUNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Harun Yetkin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İleri düzey psikopatoloji bilgisi, ayrıntılı klinik ve ruhsal durum değerlendirmenin ilkeleri ile ruhsal bozuklukların tanımlanması ve sınıflandırılmasının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamı psikopatolojinin tanımı, genel kavramlar, ruhsal durum değerlendirmesinin ilkeleri, ruhsal bozuklukların fenomenolojisi ve klinik özellikleri ile DSM-5 tanı dizgesi içinde incelenerek her bozukluk kategorisi son literatür eşliğinde belirtileri, etiyolojisi ve müdahale stratejileri üzerinden vaka örnekleri ile birlikte tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler psikopatolojinin temel fenomenolojisini kavrayacak, ruhsal durum muayenesinin inceliklerini öğrenecek, ruhsal bozuklukların semptomatolojisini tanıyarak sınıflandırılmasını ayırt edecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anormal Psikolojisi, Psikopatolojiye Giriş ve Genel Kavramlar | - |
2) | Anormal Psikolojisi, Psikopatolojiye Giriş ve Genel Kavramlar | - |
3) | Klinisyen için Ruhsal Durum Değerlendirmesinde Genel İlkeler | - |
4) | Duygudurum Bozuklukları | - |
5) | Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif Bozukluklar | - |
6) | Travma ile İlişkili Bozukluklar | - |
7) | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar | - |
8) | vize | - |
9) | Disosiyatif Bozukluklar, Alkol-Madde Kullanım Bozuklukları | - |
10) | Otizm, Zeka Geriliği, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | - |
11) | Uyku ve Yeme Bozuklukları | - |
12) | Kişilik Bozuklukları | - |
13) | Psikopati ve Klinik Açıdan Suç Davranışının Ruhsal Özellikleri | - |
14) | Cinsel İşlev Bozuklukları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) ANORMAL PSİKOLOJİSİ/PSİKOPATOLOJİ - Kring ve ark. 2) Anormal Psikoloji Kaknüs Yayınları - Butcher, Mineka & Hooley 3) DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi - James Morrison 4) Klinik Psikopatoloji - Ertuğrul Köroğlu |
Diğer Kaynaklar: | 1) ANORMAL PSİKOLOJİSİ/PSİKOPATOLOJİ - Kring ve ark. 2) Anormal Psikoloji Kaknüs Yayınları - Butcher, Mineka & Hooley 3) DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi - James Morrison 4) Klinik Psikopatoloji - Ertuğrul Köroğlu |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 | ||||||||||||||
2) klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 | ||||||||||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 | ||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |||||||||||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 | ||||||||||||||
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |||||||||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 1 | ||||||||||||||
9) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | 2 | ||||||||||||||
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 1 | ||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 2 |
2) | klinik psikolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 1 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 2 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 1 |
11) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 | ||||
Final | 1 | 90 | 90 | ||||
Toplam İş Yükü | 189 |