Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5026 | ||||
Ders İsmi: | Uygulamalı Folkloristik ve Kültür Endüstrisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FEYZİ ÇİMEN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uygulamalı Folkloristik hakkında detaylı bilgi vermek ve küreselleşen dünyada Türk Halk Bilimi ürünlerinin nasıl değerlendirildiğini kavrayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Uygulamalı Folkloristik, küreselleşme ve kültür endüstrisi kavramları tartışılacak ve küreselleşen dünyada Halk Bilimi ürünlerinin değerlendirilme yollarına değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygulamalı Folkloristik hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 2) Küreselleşme ve kültür endüstrisi kavramlarını kavrar. 3) Küreselleşen dünyada halk bilimi unsurlarının nasıl değerlendirildiğini kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Bibliyografya Hakkında Bilgi | |
2) | Halk Bilimi Kuramları | |
3) | Halk Bilimi Kuramları | |
4) | Halk Bilimi Kuramları | |
5) | Uygulamalı Halk Biliminden Önce Folklor Disiplinin Doğuşu Süreci | |
6) | Uygulamalı Halk Biliminden Önce Folklor Disiplinin Doğuşu Süreci | |
7) | Ara Sınav Haftası/Vize Ödevi | |
8) | Uygulamalı Halk Biliminin Ortaya Çıkışı | |
9) | Uygulamalı Halk Bilimi Etrafındaki Tartışmalar | |
10) | Uygulamalı Halk Bilimi Etrafındaki Tartışmalar | |
11) | Küreselleşme ve Halk Bilimi | |
12) | Ulusal Kalıtın Küreselleştirilmesi | |
13) | Ulusal Kalıtın Küreselleştirilmesi | |
14) | Halk Bilimi Müzeciliği | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Oğuz, M. Ö. (2019). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Akçağ Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Daştan, N. (2022). Uygulamalı Halk Bilimi-Tarihsel Süreç. Mavi Atlas, 10(2), 346-355. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.1095562 Oğuz, M. Ö. vd. (2016). Uygulamalı Halk Bilimi. Geleneksel Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 | 1 | 2 | ||||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 2 | ||||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 | 3 | 3 | ||||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 | 2 | 3 | ||||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 2 | 2 | 3 | ||||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 | 2 | 3 | ||||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 1 | 1 | 2 | ||||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 1 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 3 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 2 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 2 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 2 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 1 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 16 | 24 | |||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |