Dersin Amacı: |
Türkiye'de son iki yüzyılda değişen sosyal, siyasi ve kültürel hayatı göstermek, siyasi olayların toplum ve kültüre etkisini anlatmak |
Dersin İçeriği: |
Türkiye’de son iki yüzyılda değişen sosyal, siyasi ve kültürel hayat, Osmanlı Devleti’nin parlak dönemlerinde Batı’ya bakışı, Duraklama ve gerileme dönemlerindeki metinler, Yirmisekiz Mehmet Çelebi Sefaretnamesi, Selim III döneminde kaleme alınan layihalar, Mahmut II dönemi siyaseti ve Batılılaşma, Mustafa Sami Efendi ve Sadık Rıfat Paşa’nın risaleleri, Tanzimat Fermanı ve etkileri, Islahat Fermanı ve tepkiler, Yeni Osmanlıların yeni kavramları, Sultan Abdülhamid II döneminde yeni okullar, İkinci Meşrutiyet döneminde değişen siyaset, Cumhuriyet dönemi yeniliklerinde halkın tepkisi ve Ankara romanı, Demokratlar dönemi ve yakın tarih |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Literatür Tanıtımı
|
|
2) |
Osmanlı Devleti’nin Parlak Dönemlerinde Batı’ya Bakışı
|
|
3) |
Duraklama ve Gerileme Dönemlerindeki Metinler, Yirmisekiz Mehmet Çelebi Sefaretnamesi
|
|
4) |
III. Selim Döneminde Kaleme Alınan Layihalar
|
|
5) |
II. Mahmut Dönemi Siyaseti ve Batılılaşma, Mustafa Sami Efendi ve Sadık Rıfat Paşa’nın Risaleleri
|
|
6) |
Tanzimat Fermanı ve Etkileri
|
|
7) |
Ara Sınav/Vize Ödevi
|
|
8) |
Islahat Fermanı ve Tepkiler
|
|
9) |
Yeni Osmanlıların Yeni Kavramları
|
|
10) |
Sultan II. Abdülhamid Döneminde Yeni Okullar
|
|
11) |
II. Meşrutiyet Döneminde Değişen Siyaset, Cumhuriyet Dönemi Yeniliklerinde Halkın Tepkisi ve Ankara Romanı, Demokratlar Dönemi ve Yakın Tarih
|
|
12) |
II. Meşrutiyet Döneminde Değişen Siyaset
|
|
13) |
Cumhuriyet Dönemi Yeniliklerinde Halkın Tepkisi ve Ankara Romanı
|
|
14) |
Demokratlar Dönemi ve Yakın Tarih
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. |
2 |
2) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
3) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. |
3 |
4) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. |
3 |
5) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. |
2 |
6) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
2 |
7) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
3 |
8) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. |
3 |
9) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
2 |
10) |
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. |
2 |
11) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
2 |