Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5020 | ||||
Ders İsmi: | Eski Anadolu Türkçesi Metin İncelemeleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FEYZİ ÇİMEN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eski Anadolu Türkçesi döneminden seçilmiş metinlerin okutulması ve bu metinler üzerinden dönemin dil özelliklerinin detaylı bir şekilde kavratılması. |
Dersin İçeriği: | XIII.-XV. yüzyıllar arasında yazılmış Eski Anadolu Türkçesi metinlerinin okutulması ve bu metinlerdeki dil ve imla özelliklerinin incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eski Anadolu Türkçesi metinleri üzerinde uzmanlık bilgisine sahip olur. 2) Eski Anadolu Türkçesi metinlerinin dil ve imla özelliklerini detaylı olarak kavrar. 3) Eski Anadolu Türkçesi üzerinde yapılan güncel çalışmaları bilir. 4) Eski Anadolu Türkçesi metinleri hakkında akademik yayın yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Bibliyografya Hakkında Bilgi | |
2) | Eski Anadolu Türkçesinin Dönemleri | |
3) | Eski Anadolu Türkçesi Döneminde Eser Veren Müellifler ve Eserleri | |
4) | Eski Anadolu Türkçesinin Yazım ve Dil Özellikleri | |
5) | Yûnus Emre Dîvânı'ndan Metin Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
6) | Yûnus Emre Dîvânı'ndan Metin Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
7) | Ara Sınav Haftası/Vize Ödevi | |
8) | Dede Korkut Kitabı Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
9) | Dede Korkut Kitabı Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
10) | Dede Korkut Kitabı Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
11) | Garîb-nâme Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
12) | Garîb-nâme Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
13) | Süheyl ü Nev-bahâr Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
14) | Süheyl ü Nev-bahâr Okumaları ve Dil İncelemeleri | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Özkan, M. (2021.) Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi. Filiz Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Ergin, M. (2018). Dede Korkut Kitabı 1-2. Türk Dil Kurumu Yayınları. Gülsevin, G. (2020). Eski Anadolu Türkçesinde Ekler. Türk Dil Kurumu Yayınları. Timurtaş, F. K. (2019). Eski Türkiye Türkçesi. Kapı Yayınları. Timurtaş, F. K. (1980). Yunus Emre Dîvânı. Kültür Bakanlığı Yayınları. Türk, V., Doğan, Ş., Şerifoğlu, Y. (2018). Tarihî Türk Lehçeleri: Eski Anadolu Türkçesi Dersleri, Kesit Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 1 | 2 | 3 | 3 | |||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 1 | 2 | 2 | 3 | |||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 1 | 1 | 3 | 3 | |||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 3 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 2 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 16 | 24 | |||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |