Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5012 | ||||
Ders İsmi: | Yeni Türk Edebiyatında Dönemler ve Şahsiyetler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeni Türk Edebiyatı’nın doğuşundan günümüze kadar gelişim süreci hakkında öğrenciyi bilgilendirmek, dönemler ve şahsiyetler arasında mukayeseler yapabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, Yeni Türk Edebiyatı’nın doğuşunda ve gelişmesinde önemli rol oynayan edebiyat grupları ve şahsiyetler anlatılacaktır. Yeni Osmanlılar, Edebiyat-ı Cedideciler, Fecr-i Aticiler, Milli edebiyatçılar, Memleket edebiyatçıları, Garipçiler, Yedimeşaleciler, 2.Yeniler, Diriliş ve Mavi akımlarında yer alanlar, Hisarcılar vs ele alınacaktır. Ayrıca Türk Edebiyatı’nın bugünkü şekli almasında önemli rol oynayan Abdülhak Hamid, Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Halide Edip, Yakup Kadri, Reşat Nuri, Necip Fazıl, Nazım Hikmet, Ahmet Hamdi Tanpınar, Orhan Kemal, Oğuz Atay, Sezai Karakoç, Atilla İlhan, Orhan Pamuk, İhsan Oktay Anar, Hilmi Yavuz, Mustafa Kutlu gibi şahsiyetler ve eserleri hakkında detaylı analizler yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Şahsiyetler ve başat edebi eserler üzerinde analiz yapabilmek, mukayeseler ile yeni bulgulara erişebilmek, sanat ve edebiyat hareketlerini çözümlemek için yöntem ve metot geliştirebilmek.. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynaklar Hakkında Bilgi | |
2) | Yeni Osmanlılar | |
3) | Edebiyat-ı Cedideciler | |
4) | Fecr-i Aticiler, Milli Edebiyatçılar | |
5) | Memleket Edebiyatçıları, Garipçiler | |
6) | Yedi Meşaleciler, 2. Yeniciler | |
7) | Diriliş ve Mavi akımlarında yer alanlar, Hisarcılar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Abdülhak Hamid, Tevfik Fikret | |
10) | Mehmet Akif, Ahmet Haşim | |
11) | Yahya Kemal, Halide Edip, Yakup Kadri | |
12) | Reşat Nuri, Necip Fazıl, Nazım Hikmet | |
13) | Ahmet Hamdi Tanpınar, Orhan Kemal, Oğuz Atay | |
14) | Sezai Karakoç, Atilla İlhan, Orhan Pamuk, İhsan Oktay Anar, Hilmi Yavuz, Mustafa Kutlu | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923). Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi. |
Diğer Kaynaklar: | Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923). Fuat Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi. |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 | ||||||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | ||||||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 | ||||||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | ||||||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 | ||||||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 | ||||||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 2 | ||||||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 | ||||||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 | ||||||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 3 | ||||||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 2 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 3 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 16 | 24 | |||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |