Dersin Amacı: |
Son iki yüz yıldaki toplum hayatının Türk Şiirine etkisini göstermek, Yeni Türk şiirinin gelişiminde önemli dönemeçleri anlatmak, sembol ve imgelerin arkasındaki sosyal hayatı ortaya koymak |
Dersin İçeriği: |
Son iki yüz yıldaki toplum hayatının Türk Şiirine etkisi, son iki yüz yıldaki toplumsal dönemeçler, bu değişimlerin şiirlere yansıması, Tanzimat Fermanı’nın getirdiği bir sosyal yapıda Yeni Osmanlı şiiri, Namık Kemal ve Ziya Paşa, 2. Tanzimatçıların Recaizade Mahmut Ekrem ve Abdülhak Hamid’in şiirinde dönemin etkisi, Servet-i Fünun şiirinde Sultan II. Abdülhamid siyasetinin izi, Mehmet Akif şiiri ve II. Meşrutiyet dönemi sosyal yapısı, Yahya Kemal şiirinde eski toplumun izleri, Memleket Edebiyatı şairlerinde Anadolu, Nazım Hikmet şiirinde Memleketimden İnsan Manzaraları, Necip Fazıl şiirinde inanç ve değerler, Orhan Veli şiirinde garipler, Ahmet Hamdi Tanpınar şiirinde eşik ve tarih, Sezai Karakoç şiirinde medeniyet tasavvuru, Behçet Necatigil şiirinde mekan, Hisar şiirinde gelenek, Atilla İlhan şiirinde şehir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Literatür Tanıtımı |
|
2) |
Son İki Yüz Yıldaki Toplum Hayatının Türk Şiirine Etkisi, Son İki Yüz Yıldaki Toplumsal Dönemeçler, Bu Değişimlerin Şiirlere Yansıması
|
|
3) |
Tanzimat Fermanı’nın Getirdiği Bir Sosyal Yapıda Yeni Osmanlı Şiiri, Namık Kemal ve Ziya Paşa
|
|
4) |
2. dönem Tanzimatçılarından Recaizade Mahmut Ekrem ve Abdülhak Hamid’in Şiirinde Dönemin Etkisi
|
|
5) |
Servet-i Fünun Şiirinde Sultan II. Abdülhamid Siyasetinin İzi |
|
6) |
Mehmet Akif'in Şiiri ve II. Meşrutiyet Dönemi Sosyal Yapısı
|
|
7) |
Ara Sınav/Vize Ödevi
|
|
8) |
Yahya Kemal Şiirinde Eski Toplumun İzleri
|
|
9) |
Memleket Edebiyatı Şairlerinde Anadolu
|
|
10) |
Nazım Hikmet Şiiri ve Memleketimden İnsan Manzaraları
|
|
11) |
Necip Fazıl Şiirinde İnanç ve Değerler
|
|
12) |
Orhan Veli Şiirinde Garipler, Ahmet Hamdi Tanpınar Şiirinde Eşik ve Tarih
|
|
13) |
Sezai Karakoç Şiirinde Medeniyet Tasavvuru, Behçet Necatigil Şiirinde Mekân
|
|
14) |
Hisar Şiirinde Gelenek, Atilla İlhan Şiirinde Şehir |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. |
2 |
2) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
3) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. |
3 |
4) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. |
3 |
5) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. |
2 |
6) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
3 |
7) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
3 |
8) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. |
3 |
9) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
2 |
10) |
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. |
2 |
11) |
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
1 |