Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5009 | ||||
Ders İsmi: | Modern Roman Teorileri ve Analizleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 20. yüzyılda gelişen edebiyat teorileri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek, roman okuma süreçlerini zenginleştirmek ve kurmaca bilimin iç gerçekliği hakkında yeni bakış açılarıyla düşündürmektir. |
Dersin İçeriği: | Romantik, realist, modern, modernist ve postmodern roman yapısı, içeriği, biçimi, biçemi gibi konular hakkında eleştirmenlerin bakış açıları verilir. Sanatın anlamı, tanımı ve değer ölçütleri hakkında bilgi verilir. Edebiyat-hakikat, edebiyat-psikoloji, edebiyat-toplum ilişkileri hakkında roman örnekleri üzerinden değerlendirmeler yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciyi eleştirel düşünceye, analize, çözümlemeye alıştırmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin sunumu, yöntemi, içerik | |
2) | Edebiyat ve Hakikat | |
3) | Edebiyatın Anlamı Duygusaldır | |
4) | Edebiyatın Tanımı ve Değer Ölçütleri Sorunu | |
5) | Wellek Edebiyat Teorisi | |
6) | Edebiyat ve Toplum | |
7) | Edebiyat ve Psikoloji / Fikirler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Erich Auerbach | |
10) | Bahtin, Goldman | |
11) | Greimas, Ingarden, Iser | |
12) | Hans Robert Jauss, Julia Kristeva | |
13) | Sainte Beuve | |
14) | Amerikan Yeni Eleştiricileri | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları Mehmet Rifat, Eleştirel Bakış Açıları, Dünya Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları Mehmet Rifat, Eleştirel Bakış Açıları, Dünya Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 | ||||||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | ||||||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 3 | ||||||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | ||||||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 | ||||||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 | ||||||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 | ||||||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 2 | ||||||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 | ||||||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 2 | ||||||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 3 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 2 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 2 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 16 | 24 | |||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |