Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5008 | ||||
Ders İsmi: | Basın ve Edebiyat İlişkisinin Metinlere Yansıması | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Siyaset, basın ve edebiyat arasındaki ilişkiyi göstermek, edebî eserlere yansıyan basında yer alan haberler ve siyasi gelişmeleri anlatmak. |
Dersin İçeriği: | Siyaset ve edebiyat arasındaki ilişki, siyasi çerçevede basının yeri, basın hayatının edebi eserlere yansıması, gazeteci edebiyatçı yazarlar, Yeni Osmanlılar ve gazete ilişkisi, Namık Kemal ve İbret, Ziya Paşa ve Hürriyet, Ali Suavi ve Muhbir, Mizancı Murat ve Mizan, Servet-i Fünun Dergisi, Mehmet Akif Ersoy ve Sebilürreşad, Yakup Kadri ve İkdam, Halide Edip Adıvar ve Hakimiyet-i Milliye, Cumhuriyet Döneminde Basın-Edebiyat ilişkisi, Resimli Ay, Varlık, Büyük Doğu, Hisar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünce, metodik bakış, okuma programı, değerlendirme ve analiz konularında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür Tanıtımı | |
2) | Siyaset ve Edebiyat Arasındaki İlişki | |
3) | Siyasi Çerçevede Basının Yeri | |
4) | Basın Hayatının Edebî Eserlere Yansıması | |
5) | Gazeteci Edebiyatçı Yazarlar | |
6) | Yeni Osmanlılar ve Gazete İlişkisi, Namık Kemal ve İbret | |
7) | Ara Sınav/Vize Ödevi | |
8) | Ziya Paşa ve Hürriyet, Ali Suavi ve Muhbir | |
9) | Mizancı Murat ve Mizan, Servet-i Fünun Dergisi | |
10) | Mehmet Akif Ersoy ve Sebilürreşad | |
11) | Yakup Kadri ve İkdam, Halide Edip Adıvar ve Hakimiyet-i Milliye | |
12) | Cumhuriyet Döneminde Basın-Edebiyat İlişkisi | |
13) | Resimli Ay, Varlık | |
14) | Büyük Doğu, Hisar | |
15) | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hıfzı Topuz, Türk Basın Tarihi |
Diğer Kaynaklar: | Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma Necip Fazıl Kısakürek, Bâbıâli |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 | ||||||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | ||||||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 1 | ||||||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | ||||||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 | ||||||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 2 | ||||||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 | ||||||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 | ||||||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 | ||||||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 2 | ||||||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 1 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 2 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 2 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 2 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 16 | 24 | |||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |