Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRK5189
Ders İsmi: Yüksek Lisans Tezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
60
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FEYZİ ÇİMEN
Dersi Veren(ler): PROF. DR. AHMET ATİLLÂ ŞENTÜRK / DR.ÖĞR. ÜYESİ FEYZİ ÇİMEN / DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ALİ GÜNDOĞDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, tez danışmanlarının rehberliğinde Yüksek Lisans Tezi hazırlaması
Dersin İçeriği: Öğrencilerin, tez danışmanlarının rehberliğinde Yüksek Lisans Tezi hazırlaması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, alanlarında uzmanlaşmalarını sağlayacak bir Yüksek Lisans Tezi hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
2) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
3) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
4) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
5) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
6) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
7) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
8) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
9) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
10) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
11) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
12) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
13) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması
14) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Tarafından Belirlenen Yüksek Lisans Tez Konusunun, İstinye Üniversitesi Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu'na Uygun Olarak Öğretim Üyesi Danışmanlığında Hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar genel itibarıyla Yüksek Lisans tez konusuna göre belirlenecektir.
Diğer Kaynaklar: Kaynaklar genel itibarıyla Yüksek Lisans tez konusuna göre belirlenecektir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. 3
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. 3
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. 2
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. 3
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. 3
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. 3
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. 3
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. 3
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. 3
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. 3
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. 2
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. 3
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. 3
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. 3
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. 2
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. 2
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 84
Final 1 50 150 200
Toplam İş Yükü 284