Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5102 | ||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FEYZİ ÇİMEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Feyzi Çimen | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri belirledikleri konularda literatür taraması yapabilme, araştırma sorusu geliştirme, bilimsel bir araştırma tasarlama, uygun metodolojiyi belirleme ve toplanan verileri analiz edip yorumlayabilme konularında yönlendirmek ve hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel yöntemlere uygun şekilde araştırma sorusunun geliştirmesi, kaynak taramasının yapabilmesi, teorik çerçevenin kurabilmesi ve araştırma yönteminin belirlenebilmesi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi ve bildiri, makale ya da tez gibi farklı türde akademik araştırmalarının gerçekleştirilebilmesine yönelik deneyimin sınıf ortamında yapılacak örnek uygulamalarla öğrencilere kazandırılması, belirlenecek tarihte seminer sunumu ve anlatımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı araştırma yöntemlerini tanıyarak araştırma konusuna uygun olanı seçer ve gerekli literatür taramasını yapar 2) Etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yöntemlerine uygun farklı türde bilimsel çalışmalar tasarlayıp yapabilecektir. 3) Tasarladıkları ve tamamladıkları bilimsel araştırmaları topluluk önünde sunabilecek ve tartışabilecektir. 4) Yapılan bilimsel araştırmayı bilimsel bir yayına dönüştürme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması ve Yürütülme Şekli Hakkında Bilgilendirme. Araştırma, Etik ve İntihal Kavramları | |
2) | Bilimsel Çalışma Nedir? Araştırma Yaklaşımının Seçilmesi | |
3) | Konunun Belirlenmesi ve Literatür Taraması | |
4) | Kuramların Kullanımı | |
5) | Yazma Stratejileri ve Etik Konular | |
6) | Giriş Bölümü ve Önemi | |
7) | Amaç Cümlesi | |
8) | Araştırma Soruları ve Hipotezler | |
9) | Veri Toplama, Evren ve Örneklem | |
10) | Örnek Tez ve Makalelerin İncelenmesi | |
11) | Örnek Tez ve Makalelerin İncelenmesi | |
12) | Örnek Tez ve Makalelerin İncelenmesi | |
13) | Değişkenlerin Belirlenmesi, Hatalar ve Doğrular | |
14) | Sunumlar | |
15) | Final Sınavı Haftasında Ders ve Sınav Yapılmayacaktır. Değerlendirme, ‘’Başarılı’’ veya ‘’Başarısız’’ Şeklinde Tamamlanmış Olacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | İstinye Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu (Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.) |
Diğer Kaynaklar: | Seçilmiş makaleler ve tezler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 2 | 1 | 3 | |||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 3 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 2 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 3 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 2 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 45 | 2 | 47 | |||
Ödevler | 1 | 24 | 25 | 49 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |