Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRK5102
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FEYZİ ÇİMEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Feyzi Çimen
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri belirledikleri konularda literatür taraması yapabilme, araştırma sorusu geliştirme, bilimsel bir araştırma tasarlama, uygun metodolojiyi belirleme ve toplanan verileri analiz edip yorumlayabilme konularında yönlendirmek ve hazırlamaktır.
Dersin İçeriği: Bilimsel yöntemlere uygun şekilde araştırma sorusunun geliştirmesi, kaynak taramasının yapabilmesi, teorik çerçevenin kurabilmesi ve araştırma yönteminin belirlenebilmesi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi ve bildiri, makale ya da tez gibi farklı türde akademik araştırmalarının gerçekleştirilebilmesine yönelik deneyimin sınıf ortamında yapılacak örnek uygulamalarla öğrencilere kazandırılması, belirlenecek tarihte seminer sunumu ve anlatımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı araştırma yöntemlerini tanıyarak araştırma konusuna uygun olanı seçer ve gerekli literatür taramasını yapar
2) Etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yöntemlerine uygun farklı türde bilimsel çalışmalar tasarlayıp yapabilecektir.
3) Tasarladıkları ve tamamladıkları bilimsel araştırmaları topluluk önünde sunabilecek ve tartışabilecektir.
4) Yapılan bilimsel araştırmayı bilimsel bir yayına dönüştürme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması ve Yürütülme Şekli Hakkında Bilgilendirme. Araştırma, Etik ve İntihal Kavramları
2) Bilimsel Çalışma Nedir? Araştırma Yaklaşımının Seçilmesi
3) Konunun Belirlenmesi ve Literatür Taraması
4) Kuramların Kullanımı
5) Yazma Stratejileri ve Etik Konular
6) Giriş Bölümü ve Önemi
7) Amaç Cümlesi
8) Araştırma Soruları ve Hipotezler
9) Veri Toplama, Evren ve Örneklem
10) Örnek Tez ve Makalelerin İncelenmesi
11) Örnek Tez ve Makalelerin İncelenmesi
12) Örnek Tez ve Makalelerin İncelenmesi
13) Değişkenlerin Belirlenmesi, Hatalar ve Doğrular
14) Sunumlar
15) Final Sınavı Haftasında Ders ve Sınav Yapılmayacaktır. Değerlendirme, ‘’Başarılı’’ veya ‘’Başarısız’’ Şeklinde Tamamlanmış Olacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İstinye Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

(Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.)

Diğer Kaynaklar: Seçilmiş makaleler ve tezler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. 3 2 2 3
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. 2 2 1 3
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. 2 2 2 2
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. 2 2 2 3
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. 3 3 3 3
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. 3 3 3 3
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3 3 3 3
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. 3 3 3 3
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3 3 3 3
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. 3 3 3 3
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 2 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. 2
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. 3
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. 2
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. 3
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. 3
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. 2
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. 3
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. 3
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 2 84
Sunum / Seminer 1 45 2 47
Ödevler 1 24 25 49
Toplam İş Yükü 180