Türk Dili ve Edebiyatı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TRK5101 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ALİ GÜNDOĞDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik konusunda öğrenciyi bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | Bilimsel yayın ön hazırlıkları, araştırma yöntemleri, APA atıf tekniğinin öğretilmesi, tez çalışması öncesinde plan ve taslak çıkartılması, kütüphaneler, arşivler, çalışma metotları, kaynakça ve dipnot gösterme, önsöz, giriş, özet ve sonuç hazırlama, intihal raporları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Herhangi bir bilimsel çalışma, makale, kitap bölümü ya da kitap hazırlama ve tez çalışmalarında dikkat edilmesi gereken hususları öğrenmiş olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynaklar Hakkında Bilgi | |
2) | Birinci Derece Kaynak, Ana Kaynak ve Yardımcı Kaynaklar | |
3) | Kaynaklardan Yararlanma Teknikleri | |
4) | Referans Gösterme Yöntemleri | |
5) | İntihal nedir? | |
6) | İntihal raporu ve programları hakkında bilgi | |
7) | Bilimsel çalışmada önsöz, giriş hazırlama | |
8) | İlk ödevler hakkında bilgilendirme | |
9) | Bilimsel çalışmada dikkat edilecek hususlar | |
10) | Tez hazırlama yöntemleri | |
11) | Tez hazırlama yöntemleri | |
12) | Bilimsel çalışmalarda sonuç ve bulgular bölümü | |
13) | APA atıf ve kaynakça yöntemi | |
14) | APA atıf ve kaynakça yöntemi pratik uygulamaları | |
15) | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Elçin, Ölüm Hükmü Recaizade Mahmut Ekrem, Araba Sevdası Orhan Pamuk, Cevdet Bey ve Oğulları Ömer Seyfettin, Asilzadeler, Namık Kemal, Cezmi Victor Hugo, Notre Dame’ın Kamburu |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 | ||||||||||
2) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | ||||||||||
3) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 | ||||||||||
4) Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 | ||||||||||
5) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 | ||||||||||
6) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 | ||||||||||
7) Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 | ||||||||||
8) Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 | ||||||||||
9) Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 | ||||||||||
10) Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 3 | ||||||||||
11) Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olur. | 2 |
2) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki temel kuramsal tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel tartışmaları ve araştırmaları takip edebilir. | 2 |
4) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılan çalışmaları kavrar. | 2 |
5) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgileri disiplinlerarası konularla bir araya getirerek akademik/bilimsel yayınlar hazırlama becerisi kazanır. | 3 |
6) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. | 3 |
7) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 3 |
8) | Türk Dili ve Edebiyatı alanında verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | 3 |
9) | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
10) | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel ve bağımsız çalışabildiği gibi ekip çalışmalarında da uyumlu bir şekilde yer alır. | 3 |
11) | Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 98 | |||
Ödevler | 1 | 20 | 24 | 44 | |||
Final | 1 | 45 | 2 | 47 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |