Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI309 | ||||
Ders İsmi: | Introduction to Metaverse | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Michael Barngrover | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The main objective of the course is to develop within students an understanding of the core components of the metaverse and an awareness of its potential impacts on society. By the end of the class, students will possess developed ethical positions on many of the important metaverse topics. |
Dersin İçeriği: | The course introduces fundamental elements that form the foundation of various conceptualizations of “The Metaverse”. Topics to be presented and discussed include shared spatialization, digital mediation of reality, socialization, and assigning value to digital objects. The course will devote significant time to discussions of ethics and the impacts that digitization will have on non-digital aspects of society. Students will be required to research and write several essays throughout the course and design a metaverse scenario as a final group project. Online class sessions will frequently take place inside of 2D and 3D “metaverse platforms”. Students will be expected to know how to use their keyboard and mouse/touchpad to navigate these spaces and to use their microphone effectively. This is not a course focused on cryptographic topics. Blockchains, cryptocurrencies, and NFTs will not be the focus of the course, although these subjects will be included in discussions of metaverse economics and concepts of ownership. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Metaevrenin kavramını ve bileşenlerini anlar 2) Metaverse öğrenme ortamında avatarların rolünü ve etkisini anlar 3) Metaverse'de eşzamanlı öğrenmeye yönelik araçları ve yöntemleri keşfeder 4) Kapsayıcı Metaverse tasarımında erişilebilirlik ve eşitlik hususlarını bilir 5) Metaverse öğrenmesinde farklı bakış açılarının ve kültürlerin etkisini analiz eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Metaverse kavramı ve gelişen dinamikleri | |
2) | Metaverinin kökenleri ve çeşitli endüstriler üzerindeki etkisi | |
3) | Metaverse'nin etkileşimli dijital ortamlarını, sanal gerçekliği (VR), artırılmış gerçekliği (AR) ve karma gerçekliği (MR) anlama | |
4) | Metaverse'nin etkileşimli dijital ortamlarını, sanal gerçekliği (VR), artırılmış gerçekliği (AR) ve karma gerçekliği (MR) anlama_2 | |
5) | Metaverse ile ilgili etik, yasal ve gizlilik hususları | |
6) | işletmelerin büyümesi, sanal gerçeklik, oyun ve sosyal etkileşimler için Metaverse'den yararlanma_1 | |
7) | işletmelerin büyümesi, sanal gerçeklik, oyun ve sosyal etkileşimler için Metaverse'den yararlanma_2 | |
8) | ara sınav haftası | |
9) | 3D modelleme, programlama, blockchain anlayışı, sanal gerçeklik entegrasyonu ve AR geliştirme | |
10) | veri alanı yönetimi, sanal ekonomiler, dijital varlık oluşturma ve etkileşimli deneyimler oluşturma kavramları | |
11) | Metaverse ekosistemindeki gelecekteki olanaklar ve yenilikler | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Readings to be assigned and provided in class Access to VR headsets and library of VR experiences Computers capable of opening webVR sites |
Diğer Kaynaklar: | Readings to be assigned and provided in class Access to VR headsets and library of VR experiences Computers capable of opening webVR sites |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | |||||||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |||||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | |||||||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |||||||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | |||||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |||||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | |||||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | |||||||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 1 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 2 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 2 |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 2 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 2 |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 2 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 2 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 2 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 5 | 21 |
Ara Sınavlar | 3 | 21 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 119 |