Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI309 | ||||
Ders İsmi: | Introduction to Metaverse | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Michael Barngrover | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The main objective of the course is to develop within students an understanding of the core components of the metaverse and an awareness of its potential impacts on society. By the end of the class, students will possess developed ethical positions on many of the important metaverse topics. |
Dersin İçeriği: | The course introduces fundamental elements that form the foundation of various conceptualizations of “The Metaverse”. Topics to be presented and discussed include shared spatialization, digital mediation of reality, socialization, and assigning value to digital objects. The course will devote significant time to discussions of ethics and the impacts that digitization will have on non-digital aspects of society. Students will be required to research and write several essays throughout the course and design a metaverse scenario as a final group project. Online class sessions will frequently take place inside of 2D and 3D “metaverse platforms”. Students will be expected to know how to use their keyboard and mouse/touchpad to navigate these spaces and to use their microphone effectively. This is not a course focused on cryptographic topics. Blockchains, cryptocurrencies, and NFTs will not be the focus of the course, although these subjects will be included in discussions of metaverse economics and concepts of ownership. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Metaevrenin kavramını ve bileşenlerini anlar 2) Metaverse öğrenme ortamında avatarların rolünü ve etkisini anlar 3) Metaverse'de eşzamanlı öğrenmeye yönelik araçları ve yöntemleri keşfeder 4) Kapsayıcı Metaverse tasarımında erişilebilirlik ve eşitlik hususlarını bilir 5) Metaverse öğrenmesinde farklı bakış açılarının ve kültürlerin etkisini analiz eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Metaverse kavramı ve gelişen dinamikleri | |
2) | Metaverinin kökenleri ve çeşitli endüstriler üzerindeki etkisi | |
3) | Metaverse'nin etkileşimli dijital ortamlarını, sanal gerçekliği (VR), artırılmış gerçekliği (AR) ve karma gerçekliği (MR) anlama | |
4) | Metaverse'nin etkileşimli dijital ortamlarını, sanal gerçekliği (VR), artırılmış gerçekliği (AR) ve karma gerçekliği (MR) anlama_2 | |
5) | Metaverse ile ilgili etik, yasal ve gizlilik hususları | |
6) | işletmelerin büyümesi, sanal gerçeklik, oyun ve sosyal etkileşimler için Metaverse'den yararlanma_1 | |
7) | işletmelerin büyümesi, sanal gerçeklik, oyun ve sosyal etkileşimler için Metaverse'den yararlanma_2 | |
8) | ara sınav haftası | |
9) | 3D modelleme, programlama, blockchain anlayışı, sanal gerçeklik entegrasyonu ve AR geliştirme | |
10) | veri alanı yönetimi, sanal ekonomiler, dijital varlık oluşturma ve etkileşimli deneyimler oluşturma kavramları | |
11) | Metaverse ekosistemindeki gelecekteki olanaklar ve yenilikler | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Readings to be assigned and provided in class Access to VR headsets and library of VR experiences Computers capable of opening webVR sites |
Diğer Kaynaklar: | Readings to be assigned and provided in class Access to VR headsets and library of VR experiences Computers capable of opening webVR sites |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |||||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |||||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 5 | 21 |
Ara Sınavlar | 3 | 21 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 119 |