Endüstri ve Sistem Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI309 | ||||
Ders İsmi: | Introduction to Metaverse | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Michael Barngrover | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The main objective of the course is to develop within students an understanding of the core components of the metaverse and an awareness of its potential impacts on society. By the end of the class, students will possess developed ethical positions on many of the important metaverse topics. |
Dersin İçeriği: | The course introduces fundamental elements that form the foundation of various conceptualizations of “The Metaverse”. Topics to be presented and discussed include shared spatialization, digital mediation of reality, socialization, and assigning value to digital objects. The course will devote significant time to discussions of ethics and the impacts that digitization will have on non-digital aspects of society. Students will be required to research and write several essays throughout the course and design a metaverse scenario as a final group project. Online class sessions will frequently take place inside of 2D and 3D “metaverse platforms”. Students will be expected to know how to use their keyboard and mouse/touchpad to navigate these spaces and to use their microphone effectively. This is not a course focused on cryptographic topics. Blockchains, cryptocurrencies, and NFTs will not be the focus of the course, although these subjects will be included in discussions of metaverse economics and concepts of ownership. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Metaevrenin kavramını ve bileşenlerini anlar 2) Metaverse öğrenme ortamında avatarların rolünü ve etkisini anlar 3) Metaverse'de eşzamanlı öğrenmeye yönelik araçları ve yöntemleri keşfeder 4) Kapsayıcı Metaverse tasarımında erişilebilirlik ve eşitlik hususlarını bilir 5) Metaverse öğrenmesinde farklı bakış açılarının ve kültürlerin etkisini analiz eder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Metaverse kavramı ve gelişen dinamikleri | |
2) | Metaverinin kökenleri ve çeşitli endüstriler üzerindeki etkisi | |
3) | Metaverse'nin etkileşimli dijital ortamlarını, sanal gerçekliği (VR), artırılmış gerçekliği (AR) ve karma gerçekliği (MR) anlama | |
4) | Metaverse'nin etkileşimli dijital ortamlarını, sanal gerçekliği (VR), artırılmış gerçekliği (AR) ve karma gerçekliği (MR) anlama_2 | |
5) | Metaverse ile ilgili etik, yasal ve gizlilik hususları | |
6) | işletmelerin büyümesi, sanal gerçeklik, oyun ve sosyal etkileşimler için Metaverse'den yararlanma_1 | |
7) | işletmelerin büyümesi, sanal gerçeklik, oyun ve sosyal etkileşimler için Metaverse'den yararlanma_2 | |
8) | ara sınav haftası | |
9) | 3D modelleme, programlama, blockchain anlayışı, sanal gerçeklik entegrasyonu ve AR geliştirme | |
10) | veri alanı yönetimi, sanal ekonomiler, dijital varlık oluşturma ve etkileşimli deneyimler oluşturma kavramları | |
11) | Metaverse ekosistemindeki gelecekteki olanaklar ve yenilikler | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Readings to be assigned and provided in class Access to VR headsets and library of VR experiences Computers capable of opening webVR sites |
Diğer Kaynaklar: | Readings to be assigned and provided in class Access to VR headsets and library of VR experiences Computers capable of opening webVR sites |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fen bilimleri, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarında yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi kullanarak karmaşık imalat ve servis sistemleri tasarlama, problemleri tespit etme, formüle etme ve çözümleme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
2) İnsan, bilgi, hammadde ve enerji bileşenlerinden oluşan bütünleşik sistemlerin analizi için uygun metot belirleme ve bunları uygulama; veri toplama, işleme ve çıkarımlarda bulunma; ve mühendislik becerilerini kullanarak sonuca ulaşma yeteneğne sahiptir. | ||||||||||||
3) Farklı sistemlere ait çıktıları gerçekçi kısıtlar altında eniyilemek üzere mühendislik tasarım prensipleri ile birlikte uygun analitik, hesaplamalı ve deneysel mühendislik tekniklerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
4) Alanındaki mühendislik uygulamalarında modern teknoloji, cihaz, yazılım ve yazılım dillerinden uygun olanını seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||
5) Küresel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve çevresel meseleler konusunda bir farkındalık içerisinde toplum sağlığı, güvenliği ve refahına katkıda bulunacak endüstri odaklı çözümler üretme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
6) Mesleği ile ilgili karşılaştığı durumlarda etik, profesyonel ve yasal sorumluluklarını göz ardı etmeden karar verme bilincine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sürdürülebilirlik, girişimcilik, yenilikçilik gibi güncel kavramlar konusunda farkındalık; ve bu kavramların kendi mesleği üzerindeki etkilerini anlayabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
8) Alanıyla ilgili farklı kitlelerle etkin bir şekilde yazılı ve sözlü bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunacak düzeyde iletişim kurma ve sunum yapabilme; karşılaştığı teknik rapor ve çizimleri anlama ve gerektiğinde bunları hazırlayabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde, alanı ile ilgili ortaya çıkan her türlü yeniliği takip ederek bu yeniliklere ayak uydurabilme ve bunları mesleğine yansıtabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
11) Disiplinler arası projelerde verimli çalışabilme, işbirliğine açık olma ve gerektiğinde inisiyatif alarak liderlik yapma, riskleri yönetme, faaliyetleri planlama ve strateji geliştirme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||
12) İnsan-makine etkileşimi ve yapay zeka alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımları takip edebilme ve kendi alanındaki problemler üzerinde uygulama yeteneğine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fen bilimleri, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarında yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi kullanarak karmaşık imalat ve servis sistemleri tasarlama, problemleri tespit etme, formüle etme ve çözümleme yeteneğine sahiptir. | |
2) | İnsan, bilgi, hammadde ve enerji bileşenlerinden oluşan bütünleşik sistemlerin analizi için uygun metot belirleme ve bunları uygulama; veri toplama, işleme ve çıkarımlarda bulunma; ve mühendislik becerilerini kullanarak sonuca ulaşma yeteneğne sahiptir. | |
3) | Farklı sistemlere ait çıktıları gerçekçi kısıtlar altında eniyilemek üzere mühendislik tasarım prensipleri ile birlikte uygun analitik, hesaplamalı ve deneysel mühendislik tekniklerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma yeteneğine sahiptir. | |
4) | Alanındaki mühendislik uygulamalarında modern teknoloji, cihaz, yazılım ve yazılım dillerinden uygun olanını seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Küresel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve çevresel meseleler konusunda bir farkındalık içerisinde toplum sağlığı, güvenliği ve refahına katkıda bulunacak endüstri odaklı çözümler üretme yeteneğine sahiptir. | |
6) | Mesleği ile ilgili karşılaştığı durumlarda etik, profesyonel ve yasal sorumluluklarını göz ardı etmeden karar verme bilincine sahiptir. | |
7) | Sürdürülebilirlik, girişimcilik, yenilikçilik gibi güncel kavramlar konusunda farkındalık; ve bu kavramların kendi mesleği üzerindeki etkilerini anlayabilme yeteneğine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili farklı kitlelerle etkin bir şekilde yazılı ve sözlü bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunacak düzeyde iletişim kurma ve sunum yapabilme; karşılaştığı teknik rapor ve çizimleri anlama ve gerektiğinde bunları hazırlayabilme yeteneğine sahiptir. | |
9) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme yeteneğine sahiptir. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde, alanı ile ilgili ortaya çıkan her türlü yeniliği takip ederek bu yeniliklere ayak uydurabilme ve bunları mesleğine yansıtabilme yeteneğine sahiptir. | |
11) | Disiplinler arası projelerde verimli çalışabilme, işbirliğine açık olma ve gerektiğinde inisiyatif alarak liderlik yapma, riskleri yönetme, faaliyetleri planlama ve strateji geliştirme yeteneğine sahiptir. | |
12) | İnsan-makine etkileşimi ve yapay zeka alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımları takip edebilme ve kendi alanındaki problemler üzerinde uygulama yeteneğine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 5 | 21 |
Ara Sınavlar | 3 | 21 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 119 |