UNI307 Dünya Müzik Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI307
Ders İsmi: Dünya Müzik Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖMER YUSUF TOPÇU
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ÖMER YUSUF TOPÇU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Analiz - Öğrenciler, akademik yazının eleştirel bir incelemesi, gözlemlerinin tartışılması ve okumalar ve deneyimler arasında köprü kurma yeteneklerini göstermek için yazma ödevleri yoluyla bu formların derinlemesine bir analizi ile dünyanın dört bir yanından müzik türleri ile kişisel etkileşimi deneyimleyeceklerdir. Öğrencilerden ayrıca, saha gözlemlerinin sınıf okumaları ve kişisel analizlerle eşleştirildiği bir dijital haritalama aracına birden fazla gönderi göndermeleri istenecektir.
Yapım: Düzenli olarak müzik performansında yer almaları beklenmese de, öğrenciler bu ders boyunca müzisyenlerle yakın çalışacak ve müzik yapmanın kültürel bağlamları ve pratik zorlukları hakkında kapsamlı bilgi edineceklerdir.
Bağlanabilirlik: Öğrenciler, diasporadaki kültürel kargaşaya doğrudan katılımın sanatsal tezahürleri olan müzikal mecazlarla ve ayrıca siyasi protesto veya dini ifade işlevi gören müzik formlarıyla etkileşime girecekler. Müzikal örnekler ve okumalar, günümüz müziği olan küresel ses sahnesini bağlamsallaştıracak ve günümüzün müzik ağlarını oluşturan karmaşık iletişim ve etki ağlarını gösterecektir.
Bağlam: Alanlarında kapsamlı saha çalışması olan akademisyenler tarafından yazılan geniş bir akademik okuma tabanı, sınıfta kapsanan her müzik türü veya coğrafi bölge için kültürel bağlam sağlayacaktır. Dinleme ödevleri, yeni müzik deneyimlerini yorumlamak için işitsel bir bilgi gövdesi sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Müzik ve kültür ilişkisi hakkında temel konular. İşitsel analiz: Dünyanın çeşitli bölgelerinden müziklerin dinletilip, sözlü ve yazılı olarak betimlenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli müzik türlerine uygulanabilecek kadar esnek bir Batı Müziği Eğitimi Felsefesi geliştirmek ve bağlamlar yaratır
2) Topluluğun uluslararası standartları karşılayan, çeşitli görevlere sadık, etkin bir parçası olur
3) Teknik ve tarihsel-kültürel okuryazarlık becerilerini geliştiren çeşitli dinleme alıştırmaları yapar
4) Kişisel gelişim, sürekli eğitim ve performans için profesyonel bir alan yaratmak ve öğrenme zekasını geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Japonya ve Kore’de Müzik
2) Caz ve Blues Müziği
3) Rusya ve Ukrayna’da Müzik
4) Filistin ve İsrail’de Müzik
5) Fransa, Belçika ve Hollanda’da Müzik
6) Avusturya, Almanya ve İsviçre’de Müzik
7) İran ve İtalya’da Müzik
8) Arjantin ve Brezilya’da Müzik
9) İskoçya, İngiltere ve İrlanda’da Müzik
10) Mısır’da Müzik
11) Yunanistan’da Müzik
12) Hindistan’da Müzik
13) Genel Değerlendirme
14) Genel Değerlendirme
15) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 2 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 3 42
Sunum / Seminer 2 20 1 42
Toplam İş Yükü 126