İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI307 | ||||
Ders İsmi: | Dünya Müzik Kültürü | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÖMER YUSUF TOPÇU | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. ÖMER YUSUF TOPÇU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Analiz - Öğrenciler, akademik yazının eleştirel bir incelemesi, gözlemlerinin tartışılması ve okumalar ve deneyimler arasında köprü kurma yeteneklerini göstermek için yazma ödevleri yoluyla bu formların derinlemesine bir analizi ile dünyanın dört bir yanından müzik türleri ile kişisel etkileşimi deneyimleyeceklerdir. Öğrencilerden ayrıca, saha gözlemlerinin sınıf okumaları ve kişisel analizlerle eşleştirildiği bir dijital haritalama aracına birden fazla gönderi göndermeleri istenecektir. Yapım: Düzenli olarak müzik performansında yer almaları beklenmese de, öğrenciler bu ders boyunca müzisyenlerle yakın çalışacak ve müzik yapmanın kültürel bağlamları ve pratik zorlukları hakkında kapsamlı bilgi edineceklerdir. Bağlanabilirlik: Öğrenciler, diasporadaki kültürel kargaşaya doğrudan katılımın sanatsal tezahürleri olan müzikal mecazlarla ve ayrıca siyasi protesto veya dini ifade işlevi gören müzik formlarıyla etkileşime girecekler. Müzikal örnekler ve okumalar, günümüz müziği olan küresel ses sahnesini bağlamsallaştıracak ve günümüzün müzik ağlarını oluşturan karmaşık iletişim ve etki ağlarını gösterecektir. Bağlam: Alanlarında kapsamlı saha çalışması olan akademisyenler tarafından yazılan geniş bir akademik okuma tabanı, sınıfta kapsanan her müzik türü veya coğrafi bölge için kültürel bağlam sağlayacaktır. Dinleme ödevleri, yeni müzik deneyimlerini yorumlamak için işitsel bir bilgi gövdesi sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | Müzik ve kültür ilişkisi hakkında temel konular. İşitsel analiz: Dünyanın çeşitli bölgelerinden müziklerin dinletilip, sözlü ve yazılı olarak betimlenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli müzik türlerine uygulanabilecek kadar esnek bir Batı Müziği Eğitimi Felsefesi geliştirmek ve bağlamlar yaratır 2) Topluluğun uluslararası standartları karşılayan, çeşitli görevlere sadık, etkin bir parçası olur 3) Teknik ve tarihsel-kültürel okuryazarlık becerilerini geliştiren çeşitli dinleme alıştırmaları yapar 4) Kişisel gelişim, sürekli eğitim ve performans için profesyonel bir alan yaratmak ve öğrenme zekasını geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Japonya ve Kore’de Müzik | |
2) | Caz ve Blues Müziği | |
3) | Rusya ve Ukrayna’da Müzik | |
4) | Filistin ve İsrail’de Müzik | |
5) | Fransa, Belçika ve Hollanda’da Müzik | |
6) | Avusturya, Almanya ve İsviçre’de Müzik | |
7) | İran ve İtalya’da Müzik | |
8) | Arjantin ve Brezilya’da Müzik | |
9) | İskoçya, İngiltere ve İrlanda’da Müzik | |
10) | Mısır’da Müzik | |
11) | Yunanistan’da Müzik | |
12) | Hindistan’da Müzik | |
13) | Genel Değerlendirme | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 1 | 42 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |