Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIR5015 | ||||
Ders İsmi: | Balkanlar ve Türkiye | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günümüzdeki gelişmelerin tarihî kökenlerine vurguyla Balkan devletlerinin ve Balkan milliyetlerinin incelenmesi ve Türkiye ile ilişkilerini tespit etmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste Balkan devletleri Arnavutluk, Bulgaristan, Yunanistan, Romanya, Türkiye ve eski Yugoslavya devletlerinin siyaset, tarih, demografik, sosyal ve ekonomik yapısı incelenecektir. Balkan ülkelerinin mevcut siyasi ve ekonomik durumu ele alınacaktır. Balkan ülkelerinin Soğuk Savaş sonrası siyasi ve ekonomik durumu ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkiye ve Balkan coğrafyası arasındaki tarihi ve kültürel bağların kökenini anlar. 2) Öğrenciler Balkan ülkeleri ile Türkiye'nin ortak kökenlerini öğrenecekler 3) Balkan ülkelerinin mevcut siyasi ve ekonomik durumuna hakim olacaklar. 4) Öğrenciler Türkiye'nin Balkanlar politikasını öğrenecekler. 5) Öğrenciler Balkanlar ve Türkiye arasındaki iş birliğinin boyutlarını tespit etme yeteneği kazanacaklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Osmanlı İmparatorluğu ve Balkanlar | |
3) | Balkan Devletlerinin Bağımsızlaşmaya Başlaması | |
4) | Birinci Dünya Savaşı ve Balkanlar Üzerindeki Sonuçları | |
5) | Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye'nin Balkanlar politikası | |
6) | Balkanlar'a Komünizmin Gelişi ve Türkiye'nin Politikası | |
7) | Soğuk Savaş Sonrası Balkanlar | |
8) | Münazara ve sınıf tartışması | |
9) | Bosna Savaşı ve Türkiye'nin Tutumu | |
10) | Türkiye'nin Balkanlar dış politikasında “bölgesel sahiplenme” ve “kapsayıcılık” | |
11) | Türkiye'nin Balkan ülkeleriyle iş birliği çabaları | |
12) | Türkiye'nin günümüzde Balkan ülkeleri ile ilişkileri | |
13) | Balkanlar'da güncel sorunlar ve Türkiye'nin tutumu | |
14) | Genel tekrar ve ödev teslimi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Jelavich, B. (2016). Balkan Tarihi 18. Ve 19. Yüzyıllar 1. Küre Yayınları. Jelavich, B. (2017). Balkan Tarihi 20. Yüzyıl 2. Küre Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Jelavich, B. (2016). Balkan Tarihi 18. Ve 19. Yüzyıllar 1. Küre Yayınları. Jelavich, B. (2017). Balkan Tarihi 20. Yüzyıl 2. Küre Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 25 | 35 | |||
Final | 1 | 15 | 30 | 45 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |