Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIR5004 | ||||
Ders İsmi: | Karşılaştırmalı Siyasi Sistemler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EFE CAN GÜRCAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can Gürcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere karşılaştırmalı siyaseti tanıtacaktır. Öğrenciler, karşılaştırmalı siyaset hakkında orta düzeyde bir bilgi birikimi ile bitireceklerdir. Dünya siyasetini karşılaştırmalı ve disiplinler arası bir mercekle incelemek için geniş bir kavramsal ve analitik araçlar yelpazesi edinmiş olacaklar. Küresel ekonomik gelişmenin, siyasi rekabetlerin ve sivil toplum ile devlet arasındaki etkileşimlerin, Küresel Kuzey ve Güney'in belli başlı ülkelerinde çağdaş siyaseti nasıl şekillendirdiğini analiz etme becerisi geliştirmiş olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders ana hatlarıyla karşılaştırmalı siyaset yöntemi, karşılaştırmalı siyasette farklı yaklaşımlar, ulus devletin gelişimi ve yapısı, farklı hükumet çeşitleri, demokrasinin ayırt edici özellikleri, siyasal kültür, seçim sistemi, parti sistemleri, çıkar grupları ve siyasal katılım, laikleşme süreci, sivil toplum ve sosyal hareketler gibi konuları kapsayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dünya çapında tarihsel olaylara ve süreçlere atıfta bulunarakkavramsal bilgi ile pratik vaka uygulamaları arasında bağlantı kurabilecekler. 2) Dünyadaki çeşitli yönetişim sistemlerini inceleyecekler, siyasi çatışmaların tarihive kültürel kaynaklarını ve farklı gelişim yörüngelerini araştıracaklar vegelecekteki zorlukları değerlendirecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Karşılaştırmalı yöntem nedir? Ne için kullanılır? | - |
3) | Siyasi Rejimler ve Demokrasi | - |
4) | Demokrasinin Krizi | - |
5) | Vatandaşlık, Sosyal İçerme ve Uluslararası Göç | - |
6) | Karşılaştırmalı Perspektifte Yönetişim | - |
7) | Neoliberalizm ve Kapitalizmin Krizi | - |
8) | Devrimler ve Sosyal Çatışma | - |
9) | Darbeler, İç Savaşlar ve Terörizm | - |
10) | Asya'da Kalkınma ve Devlet Kapasitesi | - |
11) | Latin Amerika'da Sola Dönüş | - |
12) | Toplumsal Hareketler ve Küresel Direniş | - |
13) | Ödev teslimi ve değerlendirme | - |
14) | Genel Tekrar | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yoktur/None |
Diğer Kaynaklar: | Stephen Orvis and Carol Ann Drogus. (2017). Introducing Comparative Politics: Concepts and Cases in Context (4th Edition). Thousand Oaks, California: CQ Press |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 13 | 49 |
Final | 15 | 59 |
Toplam İş Yükü | 150 |