Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIR5003 | ||||
Ders İsmi: | Devlet Teorileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BİLGEN SÜTÇÜOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Bilgen Sütçüoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders devlete metodolojik bir yaklaşım getirir. Devletin rolü ve doğası üzerine tartışmalar, çağdaş siyasetin merkezinde yer almaktadır. Liberal demokrasinin aşınması ve otoriter rejimlerin yükselişiyle birlikte devlet, otoriter devlet, başarısız devlet, istisnai devlet ve haydut devlet gibi bir dizi yoruma tabidir. Bu nedenle, çağdaş siyasette devletin sadece işlevleri değil, aynı zamanda oluşumu, yeniden ölçeklenmesi, diğer toplumsal örgütlerle ilişkileri ve toplumsal yaşamın farklı bölümlerinin de araştırılması gerekmektedir. Bu ders, modern siyasette devletin doğası, işlevleri ve değişen yapısı hakkında rekabet eden açıklamalar üzerine bir tartışma açmayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken öncelikle Weberci yaklaşım, liberal/neo-liberal teoriler, yapısal-işlevselci açıklamalar ve Marksist devlet teori(ler)i gibi mevcut yaklaşımlar üzerinde durulacaktır. Bu yaklaşımların karşılaştırmalı bir incelemesinden sonra, bir oluşum, varlık ve bir soyutlama olarak kapitalist devlet analiz edilecek ve teorik kökleri sorgulanacaktır. Mevcut metodolojileri değerlendirmek ve alternatif metodolojileri ele almak bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği: | Kurs sonunda katılımcılar aşağıdaki soruları farklı açılardan cevaplayabileceklerdir: • Devlet bir gerçeklik mi yoksa bir yanılsama mı? Devlet nasıl anlaşılmalı? • Devlet nerede başlar ve nerede biter? • Devletin sınırları nelerdir? • Devlet, toplum ve/veya birey arasındaki ilişki nedir? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ders boyunca ele alacağımız konular, temel olarak farklı modüller için bir bağlam oluşturan haftalık tartışma sorularına dayanmaktadır. 2) Her konu, sorular ve anahtar kelimelerle tanıtılır. Bu sorular ve anahtar kelimeler, okuma, açıklama yazma ve grup tartışmanıza rehberlik etmek için tasarlanmıştır. Metni okurken ve ders sırasında sınıf tartışmalarına katılırken lütfen 1) haftalık anahtar metinleri, 2) anahtar kelimeleri ve 3) soruları dikkate alın. 3) Katılımcıların dersi başarıyla tamamlayabilmeleri için haftalık açıklamalar ve sınıf içi tartışmalar yoluyla yeteneklerini geliştirmeleri beklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Devlet nedir? | |
2) | Antik çağlarda devlet teoriler | |
3) | Ortaçağda devlet teorileri | |
4) | Modern devlet teorileri I | |
5) | Modern Devlet Teorileri II | |
6) | Devlet ve toplum | |
7) | Devlet ve hukuk | |
8) | Vize | |
9) | Uluslararası ilişkilerde devlet | |
10) | Devlet dışı aktörler ve devlet | |
11) | Devletin sonu teorileri | |
12) | Devletin geleceği | |
13) | Devlet Tartışmaları | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | William, R. (1997) “Locating the political: Schmitt, Mouffe, Luhmann, and the possibility of pluralism”, international review of sociology: revue internationale de sociologie, 7:1, 103-115 |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 3 | 3 | 3 | 135 | ||
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 3 | 10 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | 3 | 9 | ||
Final | 1 | 5 | 5 | 5 | 15 | ||
Toplam İş Yükü | 169 |