Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIR5101 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası İlişkiler Teorileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can Gürcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencileri Uluslararası İlişkiler alanındaki teorilere hakim ve çalışmalarında kullanabilecekleri bilgi düzeyine ulaştırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, Uluslararası İlişkiler literatüründe oluşturulmuş kuramları öğretmeyi amaçlar; realizm, neo-realizm, davranışçılık, eleştirel teori vb... Jeopolitik teorilerin yanı sıra ders ayrıca güncel uluslararası olaylara da bahsedilen teoriler çerçevesinde açıklamalar sunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki teorileri öğrenir. 2) Uluslararası İlişkilerde önde gelen teorisyenleri ve onların söylemlerini kavrar. 3) Uluslararası siyasi olayları anlamakta teorik bir bakış açısı geliştirir. 4) Uluslararası olayları incelerken farklı teorik çerçeveler kullanabilir. 5) Uluslararası İlişkiler disiplinin kuramsal temelini şekillendiren tartışma ve gelişmeleri kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teori nedir, neden gereklidir? Uluslararası İlişkiler teorilerinin tarihsel süreci, tartışmalar ve güncel durum | |
2) | Realizm, Realizm'in kökenleri, 20.asırdaki evrimi, klasik realizm | |
3) | Soğuk Savaş sürecinde Realizm Neo-realizm, Güç dengesi, güç tipleri, Soğuk Savaş politikaları | |
4) | Liberalizm, Liberalizm'in kökenleri, realizm ile olan ayrışma noktaları ve gelişimi | |
5) | Neo-Liberalizm, Uluslararası rejim, örgütler, iş birlikleri, liberalizme yaptığı katkılar | |
6) | Marxizm, Ekonomik yapısalcılık, dünya sistemi, küresel bağımlılık, uluslararası ekonomi politik | |
7) | Constructivism Process of constructing the reality, socialisation, effect of perception and understandings | |
8) | 1. Ara sınav | |
9) | Eleştirel Teori, Frankfurt Okulu, öncülleri, Post-modernizm | |
10) | Post-Yapısalcılık: Temel varsayımlar, soybilim ve yapı-söküm | |
11) | Feminizm Öncülleri, temel varsayımları, toplumsal cinsiyet bağlamında savaş-barış çalışmaları ve uluslararası örgütler | |
12) | 2. Ara sınav | |
13) | Normatif Yaklaşımlar Etik, İnsan Hakları, değerler ve tercihler | |
14) | Devlet, Güvenlik ve Devlet Teorileri, Kopenhag Okulu, güvenlikleştirme, devletleşme safhaları ve modern devlet | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Viotti, Paul; Kauppi Mark. Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel Yayınları, Burchill, Scott; Linklater Andrew vd. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Küre Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Dunne, Tim; Smith, Steve; Kurki, Milja. Uluslararası İlişkiler Teorileri Disiplin ve Çeşitlilik, Sakarya Üniversitesi Yayınları, 2016. Gabriel, Jürg Martin. Worldviews and Theories of International Relations, Palgrave Macmillan, 1994. Griffits, Martin (Ed.). International Relations Theory for the Twenty-First Century, Routledge, London, 2007. Jackson, Robert; Sorensen, Georg. Introduction to International Relations: Theories and Approaches, Oxford University Press, 2013. Griffits, Martin. Fifty Key Thinkers in International Relations, Routledge, London, 1999. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 1 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | 20 | 90 | |||
Final | 1 | 25 | 30 | 55 | |||
Toplam İş Yükü | 201 |