Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AI5189
Ders İsmi: Master Thesis
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tezin amacı, öğrencinin çalışma programı bağlamında daha derin bilgi, anlayış, yetenek ve tutum geliştirmesini sağlamaktır. Tez programın sonunda yazılmalı ve önceki çalışmalarda edinilen bilgileri daha derinlemesine inceleme ve sentezleme fırsatı sunmalıdır. Yazılım mühendisliği yüksek lisansı programı için hazırlanan tez, konunun teknik/bilimsel/mimari yönlerine vurgu yapmalıdır.
Dersin İçeriği: Görev, bireysel olarak yapılması gereken bağımsız çalışmalardan oluşur. Görev, konu seçimi, problem formülasyonu ve problem tanımı, literatür çalışmaları, pratik deneyler de dahil olmak üzere ampirik veri toplama, geliştirme, bir raporun hazırlanması ve raporun bir seminerde sunulması ve savunulmasını içerir. Raporun belirli bilimsel kriterleri karşılaması gerekiyor. Ders ayrıca başka bir grubun tez raporuna muhalefeti de içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: projelerinde ana konu/çalışma alanı hakkındaki temel derinlemesine bilgiyi kullanmalı ve bilimsel olarak doğru bir şekilde mevcut araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla ilişkilendirmeli;
2) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: ana konu/çalışma alanıyla ilgili olarak proje yöntemini seçme nedenlerini seçme ve belirtme;
3) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: araştırma ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunabilecek ve çalışmalarını ilgili bilimsel veya teknik/endüstriyel/mimari bağlamlarla ilişkilendirebilecek;
4) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: bütünsel bir bakış açısına dayanarak, karmaşık sorunları eleştirel, bağımsız ve yaratıcı bir şekilde tanımlayın, formüle edin ve ele alın;
5) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: Nitelikli görevleri belirlenen çerçeve içerisinde planlamak ve yeterli yöntemlerle yürütmek ve ayrıca bu çalışmayı değerlendirebilmek;
6) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: farklı teknik/mimari çözümler yaratmak, analiz etmek ve eleştirel olarak değerlendirmek;
7) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: bilgiyi eleştirel ve sistematik olarak entegre etmek;
8) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: sonuçlarını ve bunların dayandığı bilgi ve argümanları hem sözlü hem de yazılı İngilizce olarak sunmak ve tartışmak;
9) Yüksek lisans tezinde yerine getirilmesi gereken özel öğrenme hedefleri öğrencinin şunları yapabilmesidir: araştırma ve geliştirme çalışmalarının hem işin nasıl yürütüldüğüne hem de neyi araştırdığına/geliştirdiğine ilişkin etik yönlerini gözlemlemek ve tartışmak;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hafatlık rapor Yok
2) Hafatlık rapor Yok
3) Hafatlık rapor Yok
4) Hafatlık rapor Yok
5) Hafatlık rapor Yok
6) Hafatlık rapor Yok
7) Hafatlık rapor Yok
8) Hafatlık rapor Yok
9) Hafatlık rapor Yok
10) Hafatlık rapor Yok
11) Hafatlık rapor Yok
12) Hafatlık rapor Yok
13) Hafatlık rapor Yok
13) Hafatlık rapor Yok
14) Hafatlık rapor Yok
14) Hafatlık rapor Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: How to Write a Master's Thesis By: Yvonne N. (Nguyen) Bui
Makaleler
Diğer Kaynaklar: How to Write a Master's Thesis By: Yvonne N. (Nguyen) Bui
Papers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 2
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 2
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 2
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Proje 14 756
Toplam İş Yükü 756