Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | AI5101 | ||||
Ders İsmi: | Scientific Writing Techniques | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALİ HAMİTOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ali HAMİTOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel ilke ve geleneklere odaklanarak öğrencilerin bilimsel yazma yeterliliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler izleyicileri analiz etmeyi, netliği korurken hassasiyeti sağlamayı öğrenecekler. Okuyucu katılımının sürdürülmesine, tutarlılığın teşvik edilmesine ve yazı stillerinin farklı formatlara uyarlanmasına vurgu yapılacaktır. Pratik alıştırmalar, bilimsel yazma sürecindeki uyarlanabilirliği ve verimliliği güçlendirecek ve öğrencilerin karmaşık fikirleri çeşitli mesleki bağlamlarda etkili bir şekilde iletmelerine olanak tanıyacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, araştırma bulgularının ve fikirlerin çeşitli bağlamlarda etkili bir şekilde iletilmesini vurgulayarak öğrencilerin bilimsel yazma becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. Teorik tartışmalar, pratik alıştırmalar ve gerçek dünya uygulamalarının bir kombinasyonu sayesinde öğrenciler açık, özlü ve etkili bilimsel belgeler hazırlama konusunda yeterlilik geliştireceklerdir. İşlenen konular arasında hedef kitle analizi, dilde kesinlik, netlik, yazmada enerji, organizasyonel stratejiler, stil uyumu ve verimli zaman yönetimi yer almaktadır. Kurs ayrıca e-postalar, talimatlar ve teklifler gibi belirli formatları da ele alacak ve öğrencilere çeşitli bilimsel iletişim senaryolarına uygulanabilecek çok yönlü bir beceri seti sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel Yazım Temelleri. 2) Hedef Kitle Analizi ve Hassasiyet. 3) İlgi Çekici ve Tutarlı İletişim. 4) Uyarlanabilirlik ve Verimlilik. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | YOK |
2) | Hedef Kitleyi, Amacı ve Fırsatı Analiz Etmek | YOK |
3) | Hassasiyet ile Netliğin Dengelenmesi | YOK |
4) | Belirsizlikten Kaçınmak | YOK |
5) | Enerjiyi Sürdürmek | YOK |
6) | Fikirlerinizi Birleştirmek | YOK |
7) | Tanıdıkla Başlamak | YOK |
8) | Ara Sınav | YOK |
9) | İçeriğin İzleyici İçin Düzenlenmesi | YOK |
10) | Doğru Vurguyu Sağlama | YOK |
11) | Stilinizi E-postalara, Talimatlara ve Tekliflere Uyarlamak | YOK |
12) | Yazma Zamanınızı Verimli Kullanmak | YOK |
13) | Proje Sunumu | YOK |
14) | Proje Sunumu | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Alley, M. (1996). The craft of scientific writing (No. 808.0666/A435). New York: Springer. |
Diğer Kaynaklar: | Schimel, J. (2012). Writing science: how to write papers that get cited and proposals that get funded. OUP USA. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | ||||||||||||
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | ||||||||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | ||||||||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | ||||||||||||
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||||||||
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 3 |
10) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ödevler | 14 | 52 |
Küçük Sınavlar | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 14 | 49 |
Final | 14 | 49 |
Toplam İş Yükü | 220 |