AI5101 Scientific Writing Techniquesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezli) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezli) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AI5101
Ders İsmi: Scientific Writing Techniques
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
9
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALİ HAMİTOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ali HAMİTOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, temel ilke ve geleneklere odaklanarak öğrencilerin bilimsel yazma yeterliliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler izleyicileri analiz etmeyi, netliği korurken hassasiyeti sağlamayı öğrenecekler. Okuyucu katılımının sürdürülmesine, tutarlılığın teşvik edilmesine ve yazı stillerinin farklı formatlara uyarlanmasına vurgu yapılacaktır. Pratik alıştırmalar, bilimsel yazma sürecindeki uyarlanabilirliği ve verimliliği güçlendirecek ve öğrencilerin karmaşık fikirleri çeşitli mesleki bağlamlarda etkili bir şekilde iletmelerine olanak tanıyacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, araştırma bulgularının ve fikirlerin çeşitli bağlamlarda etkili bir şekilde iletilmesini vurgulayarak öğrencilerin bilimsel yazma becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. Teorik tartışmalar, pratik alıştırmalar ve gerçek dünya uygulamalarının bir kombinasyonu sayesinde öğrenciler açık, özlü ve etkili bilimsel belgeler hazırlama konusunda yeterlilik geliştireceklerdir. İşlenen konular arasında hedef kitle analizi, dilde kesinlik, netlik, yazmada enerji, organizasyonel stratejiler, stil uyumu ve verimli zaman yönetimi yer almaktadır. Kurs ayrıca e-postalar, talimatlar ve teklifler gibi belirli formatları da ele alacak ve öğrencilere çeşitli bilimsel iletişim senaryolarına uygulanabilecek çok yönlü bir beceri seti sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel Yazım Temelleri.
2) Hedef Kitle Analizi ve Hassasiyet.
3) İlgi Çekici ve Tutarlı İletişim.
4) Uyarlanabilirlik ve Verimlilik.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş YOK
2) Hedef Kitleyi, Amacı ve Fırsatı Analiz Etmek YOK
3) Hassasiyet ile Netliğin Dengelenmesi YOK
4) Belirsizlikten Kaçınmak YOK
5) Enerjiyi Sürdürmek YOK
6) Fikirlerinizi Birleştirmek YOK
7) Tanıdıkla Başlamak YOK
8) Ara Sınav YOK
9) İçeriğin İzleyici İçin Düzenlenmesi YOK
10) Doğru Vurguyu Sağlama YOK
11) Stilinizi E-postalara, Talimatlara ve Tekliflere Uyarlamak YOK
12) Yazma Zamanınızı Verimli Kullanmak YOK
13) Proje Sunumu YOK
14) Proje Sunumu YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alley, M. (1996). The craft of scientific writing (No. 808.0666/A435). New York: Springer.
Diğer Kaynaklar: Schimel, J. (2012). Writing science: how to write papers that get cited and proposals that get funded. OUP USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ödevler 14 52
Küçük Sınavlar 14 42
Ara Sınavlar 14 49
Final 14 49
Toplam İş Yükü 220