Tibbi Biyoloji ve Genetik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGY5105
Ders İsmi: Moleküler Teknikler ve Uygulama Alanları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR
Dersi Veren(ler): MURADİYE ACAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: BU DERSİN AMACI ÖĞRENCİLERİN MOLEKÜLER TEKNİKLER HAKKINDA TEMEL BİLGİ KAZANMALARINI VE YÖNTEMLERİN ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ KAVRAMALARINI SAĞLAMAKTIR.
Dersin İçeriği: MOLEKÜLER TEKNİKLERİN KULLANIM ALANLARI, FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONU, SPIN KOLON YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONU, PCR, AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ, SANGER SEKANS, RFLP, FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE RNA İZOLASYONU, SPIN KOLON YÖNTEMİ İLE RNA İZOLASYONU, CDNA SENTEZİ, REAL TIME PCR, YENİ NESİL DİZİLEME

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) MOLEKÜLER TEKNİKLERİN KULLANIM ALANLARINI AÇIKLAYAR.
2) FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYON YÖNTEMİNİ BİLİR
3) SPIN KOLON YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYON YÖNTEMİNİ BİLİR
4) PCR YÖNTEMİNİ TANIMLAR
5) AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİNİ BİLİR
6) SANGER SEKANS YÖNTEMİNİN MANTIĞINI BİLİR
7) RFLP YÖNTEMİNİN KULLANILAN ALANLARINI BİLİR
8) FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE RNA İZOLASYON YÖNTEMİNİ BİLİR
9) SPIN KOLON YÖNTEMİ İLE RNA İZOLASYON YÖNTEMİNİ BİLİR
10) CDNA SENTEZİNİ BİLİR
11) REAL TIME PCR VE KULLANIM ALANLARINI ANLAR
12) YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMİNİN AVANTAJLARINI BİLİR.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) MOLEKÜLER TEKNİKLERİN KULLANIM ALANLARI
2) FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONU
3) SPIN KOLON YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONU
4) PCR
5) AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ
6) SANGER SEKANS
7) RFLP
8) ARA SINAV
9) FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE RNA İZOLASYONU
10) SPIN KOLON YÖNTEMİ İLE RNA İZOLASYONU
11) CDNA SENTEZİ
12) REAL TIME PCR
13) YENİ NESİL DİZİLEME
14) FINAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ÖĞRENCİNİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR
Diğer Kaynaklar: ÖĞRENCİNİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanı ile ilişkili bilgi, beceri ve davranış tutumlarını kullanarak klinik uygulamalar için gerekli değerlendirme, analiz, tanımlama ve planlamayı yapar.
2) Toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular.
3) Hastalık durumunda gerekli olan Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular.
4) Sağlıklı ve hasta bireylerin her ortamda Tıbbi Biyoloji ve Genetik gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptar, genetik programını planlar, uygular ve değerlendirir.
5) Kazanılan ileri düzeydeki bilgi, beceri ve mesleksel tutumları kullanarak Tıbbi Biyoloji ve Genetik programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulanmasını; gerektiği durumda sonlandırılmasını veya değiştirilmesini sağlar, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
6) Toplumun Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunur.
7) Tıbbi Biyoloji ve Genetik hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
9) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
10) Kişisel gelişiminin devamlılığı için yaşam boyu öğrenmeyi benimser; bilgi teknolojilerini kullanır; kalite geliştirme ve alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanı ile ilişkili bilgi, beceri ve davranış tutumlarını kullanarak klinik uygulamalar için gerekli değerlendirme, analiz, tanımlama ve planlamayı yapar. 2
2) Toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular.
3) Hastalık durumunda gerekli olan Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. 2
4) Sağlıklı ve hasta bireylerin her ortamda Tıbbi Biyoloji ve Genetik gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptar, genetik programını planlar, uygular ve değerlendirir. 2
5) Kazanılan ileri düzeydeki bilgi, beceri ve mesleksel tutumları kullanarak Tıbbi Biyoloji ve Genetik programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulanmasını; gerektiği durumda sonlandırılmasını veya değiştirilmesini sağlar, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
6) Toplumun Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunur.
7) Tıbbi Biyoloji ve Genetik hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
9) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
10) Kişisel gelişiminin devamlılığı için yaşam boyu öğrenmeyi benimser; bilgi teknolojilerini kullanır; kalite geliştirme ve alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 84