Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | COE5022 | ||||
Ders İsmi: | Internet of Things | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Amir Seyyedabbasi | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnternet of Things (IoT) dersinin amacı fiziksel nesnelerin internet aracılığıyla birbirleriyle iletişim kurabildiği ve veri paylaşabildiği bir teknoloji alanıdır. |
Dersin İçeriği: | dersinin içeriği aşağıdaki temel konuları kapsar: Temel Elektronik ve Donanım Bilgisi: Programlama Dilleri: Nesnelerin İnterneti Protokolleri: Veri Toplama ve İşleme: Kablosuz İletişim Teknolojileri: Uygulama Geliştirme ve Platformlar: Güvenlik ve Gizlilik: Endüstriyel IoT ve Uygulamaları: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Comprehensive IoT Knowledge 2) IoT System Design Proficiency 3) Security and Privacy in IoT 4) Effective Communication and Technologies |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | IoT overview | |
2) | Components of the internet of things | |
3) | Internet of Things Layered Network and Protocol Architecture | |
4) | IoT Communication Technologies | |
5) | IoT Applications: Wearable Technologies | |
6) | IoT Applications: Smart Home | |
6) | IoT Applications: Smart Home | |
7) | IoT Applications: Smart City, Energy and Agriculture | |
8) | midterm exam | |
9) | Students Presentation (Routing algorithms) | |
10) | Students Presentation (Routing algorithms) | |
11) | Students Presentation (Security issues in IoT) | |
12) | Students Presentation (Security issues in IoT) | |
13) | Students Presentation (IoT Connectivity) | |
14) | Students Presentation (IoT Connectivity) |
Ders Notları / Kitaplar: | Internet of Things Security, Architectures and Security Measures,Authors: Chuan-Kun Wu Internet of Things (IoT) Kindle Edition:Kamal Kant Hiran , Dr Kamlesh Lakhwani , Dr Hemant Kumar Gianey , Joseph Kofi Wireko |
Diğer Kaynaklar: | Internet of Things Security, Architectures and Security Measures,Authors: Chuan-Kun Wu Internet of Things (IoT) Kindle Edition:Kamal Kant Hiran , Dr Kamlesh Lakhwani , Dr Hemant Kumar Gianey , Joseph Kofi Wireko |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | ||||||||||||
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | ||||||||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | ||||||||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | ||||||||||||
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||||||||
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 2 |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 3 | % 60 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 20 | 1 | 1 | 1 | 60 | ||
Toplam İş Yükü | 60 |