Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI299 | ||||
Ders İsmi: | Çocuklarda Ağız ve Diş Sağlığı Problemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BETÜL BALLI DEMİREL | ||||
Dersi Veren(ler): | Betül Ballı Demirel, Mert Özçelik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çocukluk dönemi ağız diş sağlığı problemleri (çürük, diş eksikliği vb. gibi) ve ortodontik problemlerinin teşhis edilip uzmana yönlendirme konusunda fikir sahibi olunmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Çocuklarda süt dişlerinin önemi, Beslenme- ağız bakımı ve diş sağlığının önemi ile erken dönem çürüklerden korunma stratejileri, İlk diş hekimi ziyareti, Daimi dişlerin sürme yaşları ile erken dönem süt dişi kayıplarının sonuçları Çocuklarda erken dönem müdehale edilebilir ortodontik bozukluklar, Ortodontik problem etiolojileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin sonucunda, erken dönem çocukluk çağlarındaki ağız sağlığı ve değişimleri hakkında bilgi sahibi olunması hedeflenmiştir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuklarda süt dişleri neden önemlidir | |
2) | Beslenme – ağız bakımı ve diş sağlığının önemi nelerdir? Erken dönem çürüklerinden korunmak için neler yapılmalıdır? | |
3) | İlk diş hekimi ziyareti ne zaman olmalıdır? Flor uygulaması nedir? Çocuklarda kaç yaş itibariyle uygulanmalıdır? | |
4) | Süt dişlerinde çürük olur mu? Bu dişler zaten değişmeyecek mi yanılgısı nedir? | |
5) | Daimi dişler kaç yaş itibariyle sürmeye başlar? Diş değişim zamanlarında nelere dikkat etmek gerekir? | |
6) | Erken süt dişi kayıpları ve sonuçları | |
7) | Çocuklarda erken dönem müdahale edilebilir ortodontik bozukluklar ve kullanılan apareyler - Koruyucu ortodonti - Durdurucu ortodonti - Tedavi edici ortodonti | |
8) | Dişsel anomaliler | |
9) | İskeletsel anomaliler | |
10) | Fonksiyonel anomaliler | |
11) | Ortodontik problemlerin etiolojik faktörleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Mustafa Ülgen- Anomaliler, Sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı Mustafa Ülgen- Ortodontik Tedavi Prensipleri Textbook of Pediatric Dentistry- Nikhil Marwah |
Diğer Kaynaklar: | Mustafa Ülgen- Anomaliler, Sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı Mustafa Ülgen- Ortodontik Tedavi Prensipleri Textbook of Pediatric Dentistry- Nikhil Marwah |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | ||||||||
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | ||||||||
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | ||||||||
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | ||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||||
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 3 |
5) | Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 2 |
6) | Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 6 | 1 | 91 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |