UNI298 Ağız ve Diş Sağlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Türk Dili ve EdebiyatıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Türk Dili ve Edebiyatı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI298
Ders İsmi: Ağız ve Diş Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. KÜBRA CANTÜRK
Dersi Veren(ler): Kübra Cantürk- Halil Çelik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ağız ve diş sağlığı, koruyucu diş hekimliği, diş ve çevre dokularının ve hastalıklarının tanıtılması, çürük ve periodontal hastalık epidemiyolojisi, diş hekimliğindeki tedaviler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 1. Diş Hekimliği Genel Bilgiler
a. Tarihçesi
b. Diş Hekimlerinin Aldıkları dersler
c. İlgi – uzmanlık alanları
d. Türkiye' de diş hizmet alım alanları

2. Diş ve Çevre Dokularının Tanıtılması
a. Diş anatomisi
b. Fizyolojisi
c. Embriyolojisi

3. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 (3 ders)
a. Diş Sert Doku Hastalıkları ve Tedavileri
b. Protetik Tedaviler
c. Pedodonti Tedavileri
d. Estetik Tedaviler
e. Ortodonti uygulamaları

4. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 (3 ders)
a. Diş eti Hastalıkları ve Tedavileri
b. Cerrahi İşlem Gerektiren Hastalıklar ve Tedavileri
c. İmplant Uygulamaları
d. Eklem Rahatsızlıkları ve tedavileri

5. Dijital Diş Hekimliği
6. Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlar
a. Çürük oluşumunu engelleyen ajanlar
7. Ağız ve Diş Sağlığı Bakımı ve Eğitimi
a. Diş fırçalama teknikleri
b. Diş ipi kullanımı
8. Hasta Ve Hekim Hakları ve Malpraktis
9. Sağlık Turizmi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağız ve diş sağlığı, koruyucu diş hekimliği hakkında bilgi sahibidir
2) Diş ve dişeti hastalıkları konusunda yüzeyel bilgi sahibidir
3) Diş hekimliğinde ne gibi tedaviler uygulandığı konusunda bilgi sahibidir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diş Hekimliği Genel Bilgiler Ders notu 1
2) Diş ve Çevre Dokularının Tanıtılması Ders notu 2
3) Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 Ders notu 3
4) Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 Ders notu 4
5) Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 1 Ders notu 5
6) Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 Ders notu 6
7) Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 Ders notu 7
8) Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Tedavisi 2 Ders notu 8
9) Dijital Diş Hekimliği Ders notu 9
10) Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlar Ders notu 10
11) Ağız ve Diş Sağlığı Bakımı ve Eğitimi Ders notu 11
12) Hasta Ve Hekim Hakları ve Malpraktis Ders notu 12
13) Sağlık Turizmi Ders notu 13

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Textbook of clinical cariology, Anders Thylstrup & Ole Fejerskov, Copenhagen : Munksgaard, 1994.
2. Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, Theodore Roberson, Harald O. Heymann, Edward J. Swift, Jr, Elsevier Health Sciences, 2006.
3. Konservatif Diş Tedavisi, Gündüz Bayırlı& Şükrü Şirin, Dünya Tıp Kitabevi Istanbul, 1982
Diğer Kaynaklar: 1. Essentials of Dental Caries, Edwina A. M. Kidd, Sally Joyston-Bechal, Oxford University Press, 1997.
2. Principles and Practice of Operative Dentistry, Gerald T. Charbeneau, Lea & Febiger, 1975.
3. Orban’ s Oral Histology and Embryology, S.N. Bhaskar , Mosby-Year Book, 1990.
4. Advances in Operative Dentistry, Nairn H.F. Wilson, Massimo Fuzzi, Jean-Francois Roulet, Quintessence Publishing Co Ltd, 1999.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Türk dilinin gramer özelliklerini bilir.
2) Türkçenin özelliklerini evrensel dilbilim kuralları çerçevesinde inceleme bilgisine sahiptir.
3) Dil ve edebiyat ilişkisini kurar, aktif yazma ve yorumlama faaliyetleri içinde olur.
4) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
5) Vurgu, tonlama açısından Türkçeyi estetik bir biçimde kullanır; imla ve noktalama açısından doğru, anlaşılır, etkili yazılar yazar.
6) Sahasında yazılmış aktüel bilgileri ve kaynakları bilir, takip eder, kullanır.
7) Farklı alfabelerle yazılmış tarihî ve modern Türkçe metinleri anlar, günümüz Türkçesine aktararak üzerlerinde incelemeler yapar.
8) Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarında kullanır.
9) Klasik ve modern dönemlere ait edebi eserleri karşılaştırmalı metotlarla inceleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
10) Türkçe eserleri yazıldığı dönemlerdeki sosyal ve kültürel bağlamı içinde inceleme ve değerlendirme bakış açısına sahiptir.
11) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapar.
13) Metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır.
14) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk dilinin gramer özelliklerini bilir.
2) Türkçenin özelliklerini evrensel dilbilim kuralları çerçevesinde inceleme bilgisine sahiptir.
3) Dil ve edebiyat ilişkisini kurar, aktif yazma ve yorumlama faaliyetleri içinde olur.
4) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
5) Vurgu, tonlama açısından Türkçeyi estetik bir biçimde kullanır; imla ve noktalama açısından doğru, anlaşılır, etkili yazılar yazar.
6) Sahasında yazılmış aktüel bilgileri ve kaynakları bilir, takip eder, kullanır.
7) Farklı alfabelerle yazılmış tarihî ve modern Türkçe metinleri anlar, günümüz Türkçesine aktararak üzerlerinde incelemeler yapar.
8) Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarında kullanır.
9) Klasik ve modern dönemlere ait edebi eserleri karşılaştırmalı metotlarla inceleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
10) Türkçe eserleri yazıldığı dönemlerdeki sosyal ve kültürel bağlamı içinde inceleme ve değerlendirme bakış açısına sahiptir.
11) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapar.
13) Metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır.
14) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 6 1 91
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Final 1 10 1 11
Toplam İş Yükü 113